منشأ رسیدن انسان به معرفت علم و آگاهی است
کد خبر: 4175675
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
نماینده ولی فقیه در گلستان:

منشأ رسیدن انسان به معرفت علم و آگاهی است

آیت‌الله نورمفیدی سه عامل را منشأ رسیدن انسان به معرفت دانست و گفت: هرچیزی که حامل علم و آگاهی انسان باشد انسان را به معرفت رسانده، لذا عقل و تفکرکه به وسیله آن انسان اسرار و رموز عالم بشریت را کشف می‌کند، دل پاک و وحی چشمه‌هایی بوده که انسان‌ها را هدایت می‌کند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در مراسم هفتگی تفسیر قرآن که شب گذشته، 23 مهرماه در مسجد جامع گلشن برگزار شد، سه عامل را منشأ رسیدن انسان به معرفت دانست و گفت: هرچیزی که حامل علم و آگاهی انسان باشد انسان را به معرفت رسانده، لذا عقل و تفکر که به وسیله آن انسان اسرار و رموز عالم بشریت را کشف می‌کند، دل پاک و وحی چشمه‌هایی بوده که انسان‌ها را هدایت می‌کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به داستان نافرمانی شیطان از خداوند، ادامه داد: زمانی که شیطان از درگاه حق متعال رانده شد، قسم یاد کرد تا انسان‌ها را گمراه کند، اما تنها آنان که دل‌هایشان را برای خدا پاک و تصفیه گردد از مکر وی در امان خواهند ماند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه عقل انسان به تنهایی توانایی درک اندکی از اقیانوس بیکران الهی را دارد، ادامه داد: بنا به فرموده پیامبر(ص) تنها آنانکه 40 روز خود را برای خدا خالص گردانند، چشمه‌های حکمت از دل و زبانشان جاری می‌شود، لذا دل را باید از هر تعلق و وابستگی جز خدای متعال پاک شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به آیات ابتدایی سوره مبارکه شوری اشاره کرد و گفت: وحی یک چمشه مبدأ فیض بوده که مرکز آن قلب انبیا الهی است، لذا اگرچه با عقل و دل مسیر خود را می‌یابیم اما با وحی انسان به سرچشمه علم و حمکت لایزال الهی متصل می‌شود در غیر اینصورت به چیزی دست نخواهد یافت.

انتهای پیام
captcha