تحقق ظهور در گرو قیام تمام مردم دنیا علیه ظلم مستکبران است
کد خبر: 4177992
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
نماینده ولی‌فقیه در کاشان:

تحقق ظهور در گرو قیام تمام مردم دنیا علیه ظلم مستکبران است

امام‌جمعه کاشان در هفتمین اجلاس مجمع بسیجیان این شهرستان گفت: امام با نگاهی الهی روز قدس را تعیین کرد تا مردم دنیا با کانون ظلم آشنا شوند و اگر قرار است ظهور اتفاق بیفتد، تمام مردم دنیا باید از ظلم ظالمانی چون آمریکا و اسرائیل فریاد بزنند.

هفتمین اجلاس مجمع بسیجیان کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، هفتمین اجلاس مجمع بسیجیان دارالمؤمنین کاشان امروز، چهارم آبان‌ماه در سالن اجتماعات امام رضا(ع) فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان در این اجلاس با مرور ۶۰ سال گذشته ایران اظهار کرد: در چنین روزی، امام ذلت ما را در زمان شاه با وجود کاپیتولاسیون فریاد زد. هم‌اکنون، ژاپن همین ذلت گذشته ما را تجربه می‌کند. با وجود بمب اتمی که آمریکا در این کشور انداخت و تقریباً به اندازه هشت سال دفاع مقدس ما از آنها تلفات گرفت، باز هم ژاپن در مقابل آمریکا ذلیل است.

وی ادامه داد: در سالی که امام، قیام خود را شروع کرد، نصف دنیا در دست کمونیست، نصف دیگر در دست ناتو و دین در انزوای کامل بود. پسر آیت‌الله بهجت می‌گوید: «بین پدرم و امام خمینی(ره) دیداری انجام شد و آیت‌الله بهجت به امام گفته بود حاج آقا روح‌الله اگر ۴۰ نفر یار داری، قیام کن. امام پاسخ داد که چهار نفر یار هم ندارم؛ اما وظیفه‌ام قیام است.»

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در پاسخ به این سؤال که امام راحل از چه نرم‌افزاری بهره برد که قیام کرد، پاسخ داد: مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد فرمود: «نرم‌افزار امام، آمَنَ بِرَبِّه، ایمان به خدا بود»؛ ایمان به خدا یعنی ایمان به تمام سنت‌ها و یک سنت این است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ ای اهل ایمان، اگر خدا را یارى کنید، شما را یارى می‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌سازد.»

وی گفت: آیت‌الله صدر در نجف اشرف نزد امام(ره) رفت و از اوضاع لبنان، فلسطین و... تعریف کرد تا راهکار بگیرد، ایشان پاسخ داد: «اول باید ایران، حکومت اسلامی داشته باشد» که در غربت و اعتماد کامل به خدای متعال، حکومت اسلامی را تشکیل داد؛ بعد مسلمانان و سپس عدالت‌طلبان دنیا را بیدار کرد. دیروز هم رهبر انقلاب به بیداری عدالت‌طلبان اشاره کرد و فرمود: «اکنون در کشورهای اروپا و آمریکا، سازمان‌های حقوق بشر راهپیمایی به نفع مردم غزه را ممنوع اعلام می‌کنند؛ اما مردم عدالت‌طلب بی‌اعتنا به خیابان‌ها آمدند.»

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: روزی که امام از دنیا می‌رفت، گفت: «با قلبی مطمئن نزد خدا می‌روم.» امروز ما شهادت می‌دهیم که جانشین امام، جا پای امام راحل گذاشته است و همان برنامه‌ریزی را که ایشان برای ظهور داشت، ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به کارهایی که مقام معظم رهبری برای گسترش اسلام انجام می‌دهد، بیان کرد: ایشان حکمی به رئیس سازمان صدا و سیما داد تا فعالیت‌های برون‌مرزی را تقویت کند. همچنین حکمی به رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی مبنی بر ایجاد امت واحده اسلامی داد. رهبر انقلاب تأکید کرد که اگر رهبر نبودم، اکنون در جایگاه رئیس جامعةالمصطفی فعالیت می‌کردم؛ یعنی نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است. هم‌اکنون طلبه‌هایی از یکصد کشور دنیا از طریق این مجمع تربیت می‌شوند.

امام‌جمعه کاشان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اربعین گفت: تمام دوربین‌های دنیا در اربعین، ۲۰ میلیون جمعیت را فیلم‌برداری می‌کند. در دنیا این سؤال مطرح می‌شود که امام حسین(ع) کیست؟ و از طریق او بستر آشنایی با اسلام فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از سویی، امام واقعاً با دیدی الهی روز قدس را تعیین کرد تا مردم دنیا با کانون ظلم آشنا شوند و این فراز از دعای افتتاح که می‌خوانیم: «اللهم انا نشکوا الیک...» محقق شود. اگر قرار است ظهور اتفاق بیفتد، تمام مردم دنیا باید از ظلم ظالمانی چون آمریکا و اسرائیل فریاد بزنند.

حجت‌الاسلام حسینی دومین عامل موفقیت امام را وحدت دانست و افزود: امروز باید اختلافات را کنار گذاشت، بسیجیان خود را برای کار کلان آماده و تبعیت محض از مقام معظم رهبری را در خود نهادینه کنند.

تشکیل نظام بسیج برای رسیدن به گام‌های پنج‌گانه

سرهنگ کریم اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان نیز در این اجلاس ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: بحث جدی که امروز درباره پیشرفت، توسعه و تعالی کشور وجود دارد، رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در راستای گام‌های پنج‌گانه‌ای‌ست که مقام معظم رهبری طی ۲۵ سال اخیر برای کشور تبیین و ترسیم کرد.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم اینکه اصل تشکیل نظام بسیج برای رسیدن به گام‌های پنج‌گانه است. در هر مقطع زمانی از ۱۸ سالی که این مجامع راه‌اندازی شده، برکات و اثرات زیادی به ارمغان آمده است. چندین نشست مجمع عالی بسیج در محضر مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته تشکیل شده و ایشان راهبردهای بسیار مفیدی برای مجامع مطرح کرده است. دو راهبرد ترسیم نظام مسائل در کشور و بحث مطالبه‌گری از اساسی‌ترین کارهایی‌ست که باید انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسدارن کاشان با اشاره به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطح مجامع و اقشار بسیج به‌صورت تخصصی اظهار کرد: با وقوع این رخداد، سالانه رویش‌هایی چه برای شهرستان و چه کشور حاصل شده که طراحی و راهبردنگاری با توجه به آسیب‌ها و نظام مسائل شهرستان‌ یکی از آنها بوده است. تشکیل قرارگاه‌های جهادی و شوراهای محله‌های اسلامی از سال ۹۶ ـ ۹۷ در مجمع بسیج و کارگروه‌های تخصصی یکی دیگر از این رویش‌ها بود و ابتدای سال ۱۴۰۱، تجربه خوبی در زمینه تشکیل قرارگاه‌ها در شهرستان شکل گرفت.

وی بیان کرد: مجموعه سازمان بسیج به این نتیجه رسید که این اتفاق باید در سطح کشور فراگیر شود، از ابتدای سال ۱۴۰۱ این اتفاق افتاد و اگر در سال ۹۸، ۱۰ قرارگاه داشتیم، اکنون این تعداد به ۷۶ قرارگاه افزایش یافته است و نیز در سطح کشور، ١١ هزار قرارگاه جهادی یا شورای محله اسلامی فعال شده که هنوز پایلوت کشوری این برنامه در شهرستان کاشان است. این اتفاق به مجموعه‌های گوناگون کشور شامل وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و نهادها با محوریت مسجد سرایت کرد. شوراهای محله اسلامی تشکیل و به گفتمانی کشوری تبدیل شد و ما توانستیم الگوی موفقی از یک جامعه اسلامی و مدیریت آن را با پنج گامی که مقام معظم رهبری ترسیم کرد، ادامه دهیم.

اکبری با بیان اینکه تشکیل قرارگاه تعالی خانواده از دیگر اتفاقات خوب این مجمع بود، ادامه داد: به سه فرمایش رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی اشاره می‌کنم. در سال‌های گذشته، مکرراً در فرمایشات ایشان با این گفتار مواجه بودیم که در یک پیچ تاریخی هستیم؛ اما در سال جاری بیش از سه بار اعلام شد که داریم به قله نزدیک می‌شویم و این به تحلیلی جدی نیاز دارد. پنج گامی که مقام معظم رهبری از آن نام می‌برد، شامل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که در بیانیه گام دوم اکنون در مقطع تشکیل دولت اسلامی هستیم و امید است با تعامل و همکاری، گام سوم را محقق کنیم.

وی گفت: رهبر انقلاب سال ۹۹ فرمود: «ملت ایران می‌تواند با فداکاری‌های خود، آرامش لازم را برای پیشرفت و بالندگی کشور فراهم کند» و امروز نیز ادامه این مسیر افتخارآمیز و رسیدن به قله تمدن اسلامی در گرو حفظ اتحاد اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در ۲۶ مردادماه امسال در مجمع عالی فرماندهان سپاه بیان کرد: «همه‌ مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند... ما این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قله‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته شویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولان کشور در بخش‌های گوناگون باید با این روحیه حرکت کنند.»

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان در اربعین حسینی تصریح کرد: ایشان مجدداً به رسیدن به قله افتخار اشاره کرد و فرمود اگر مقاومت کنید، این قله را فتح خواهید کرد؛ پس یکی از اصول رسیدن به این قله، پایداری در راه ارزش‌ها و آرمان‌هاست.

یادآور می‌شود، مجمع بسیجیان از سوی سازمان بسیج کشور ایجاد و با حضور کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی با هدف حل مسائل و مشکلات شهرستان با همفکری نخبگان بسیجی و هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل شده است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha