شهید فهمیده الگويی برای نوجوانان ایران و غزه است
کد خبر: 4178708
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی:

شهید فهمیده الگويی برای نوجوانان ایران و غزه است

جمشید سورگی با بیان اینکه شهید حسین فهمیده الگویی برای نوجوانان ایرانی و به‌ویژه در این روزها الگویی برای نوجوانان غزه است، گفت: 36 هزار دانش‌آموز در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمدن؛ آنان با تأسی به حضرت علی‌اکبر(ع) رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیار از خود نشان دادند و  به همین جهت ارزش، اعتبار و جایگاه خاصی برای امامین انقلاب دارند.

جمشید سورگی، معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جمشید سورگی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، هشتم آبان‌ماه در جمع دانش‌آموزان مجمتع فرهنگی و تربیتی ولایت بیرجند با اشاره به اینکه در تقویم، روز هشتم آبان به نام «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است، گفت: این روز یادآور رشادت‌های یکی از نوجوانان کشور عزیزمان شهید محمدحسین فهمیده، دانش‌آموز ۱۳ ساله‌ای است که شهادت وی در تاریخ برای همیشه ثبت و ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: این نوجوانان و جوانان با تأسی به حضرت علی‌اکبر(ع) رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیار از خود نشان دادند و  به همین جهت ارزش، اعتبار و جایگاه خاصی برای امامین انقلاب دارند.

به گفته سورگی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به نوعی نوجوانان و جوانان، طلایه‌داران این حرکت عظیم معرفی شدند و وظایف و تکالیف بیشتری شامل حال آن‌ها می‌شود که این امر هم بدیهی است، زیرا آینده‌سازان یک جامعه را نسل نو جامعه تشکیل می‌دهند و بدون استفاده از ظرفیت‌های آنان کشور راه پیشرفت را طی نخواهد کرد.

وی به عملیات طوفان‌ الاقصی و دلایل حماس برای ورود به این نبرد اشاره کرد و افزود: استراتژی صیهونیست کشورگشایی، ثروت‌اندوزی، مدیریت بر خاورمیانه، غارت منابع و تضعیف کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران است که بیش از هشت دهه با بیرون راندن مردم مظلوم فلسطین از سرزمینشان و قتل‌ عام مسلمانان به دنبال افزایش قدرت و جایگاه سیاسی و اقتصادی خود در جهان به هر طریق ممکن است.

سورگی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیست این غده سرطانی به خاطر منافع خودش با توسل به زور و وحشیانه‌ترین حملات حتی به کودکان، زنان و سالخوردگان رحم نمی‌کند و تصور می‌کند با بمباران مردم بی‌دفاع می‌تواند حیثیت نداشته خود را به‌دست آورد که اتفاقات این روزهای غزه به وضوح گواه این موضوع است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرایط زندگی در غزه برای مسلمانان مشابه زندگی در یک زندان بزرگ روباز است که همه تحرکات آن‌ها لحظه به لحظه توسط رژیم صیهونیست کنترل می‌شود و در عمل هیچ آزادی ندارند، گفت: در دنیای امروز که جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه‌ای قوی‌تر از جنگ نظامی ظاهر شده است، همگی باید هوشیار باشیم و به دنبال کشف حقیقت از طریق منابع موثق باشیم.

سورگی تأکید کرد: برای کسب موفقیت باید به‌موقع عمل کنیم و از امکانات خود به نحوه احسن استفاده کنیم و نقش خودمان را با شایستگی تعریف کنیم و ایمان داشته باشیم که آینده، آینده‌ای متفاوت خواهد بود. استراتژی جمهوری اسلامی ایران قدرت گرفتن ملت‌های مستضعف و حمایت از آنان و تضعیف قدرت‌های استکباری و زورگو است. اگر وحدتی که در جبهه مقاومت شکل‌ گرفته؛ تقویت شود به لطف خداوند متعال، اضمحلال رژیم کودک‌کش صیهونیست و پیروزی مقاومت را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال چهار هزار و 451 مددجوی استان در دوره‌های آگاه‌سازی و آموزش شرکت کرده‌اند، یادآور شد: حدود دو هزار و ۲۵۶  مددجو از خدمات کانون‌های دائم بهره‌مند و ۷۳۰ مددجو نیز به سایر کانون‌ها معرفی و از خدمات آنان برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام
captcha