آکادمیک کردن آموزش قرآن با اجرای طرح «بشری»
کد خبر: 4179178
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

آکادمیک کردن آموزش قرآن با اجرای طرح «بشری»

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح «بشری» مبتنی بر روش شنیداری و گفتاری با هدف آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی و جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی اجرا می‌شود.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم در قالب طرح آموزشی «بشری» با رویکرد شنیداری و گفتاری به همت این معاونت و با همکاری مؤسسه تخصصی قرآنی «صراط» برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در قالب کارگاه آموزش روش تدریس قرآن کریم به تأسی از سیره پیامبر(ص) برنامه‌ریزی شده است که با بهره‌گیری از اساتید مجرب اعزامی از تهران ارائه می‌شود. طرح «بشری» با اهدافی مبتنی بر روش شنیداری و گفتاری، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی و جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی اجرا می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قابل درک بودن آموزش در این طرح را برای همه اقشار جامعه به‌عنوان یکی از ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: اجرای این طرح باعث می‌شود افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی پرورش یابند.

وی با اشاره به ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن در این طرح اظهار کرد: طرح «بشری» در مدت زمان دو روز با ۱۲ ساعت آموزش در دو بخش بانوان و آقایان اجرا می‌شود و در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، گواهینامه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد. این دوره که آموزش نوین قرآن را دنبال می‌کند در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار و در روز ۲۰ آبان‌ماه آزمون آن برگزار می‌شود.

صمدی در خصوص نحوه ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در این طرح گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها از طریق سامانه «حمد» به آدرس www.qia.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه خود اقدام و پس از آن مراحل بعدی را جهت تکمیل ثبت‌نام دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha