هیئت‌های اندیشه‌ورز فضای مجازی در لرستان تشکیل شود
کد خبر: 4180271
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مدیرکل ارشاد لرستان خواستار شد

هیئت‌های اندیشه‌ورز فضای مجازی در لرستان تشکیل شود

اعظم روانشاد با تأکید بر لزوم تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از سوی دستگاه‌های فرهنگی گفت: برای مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی و ایجاد پایگاه‌های مردمی تولید محتوا نیازمند هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز هستیم.

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه  پنجمین رویداد «تولید محتوای دیجیتال» و تجلیل از فعالان فضای مجازی بسیج شهرستان خرم‌آباد که امروز، 15 آبان‌ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‎آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: امیدوارم برگزاری این قبیل رویدادها ادامه داشته باشد و بتوانیم آثار مثبت این رویدادها را در جامعه نشر و ترویج دهیم و شاهد بازخوردهای مثبت این رویدادها باشیم.

وی با بیان اینکه فعالان و کنشگران فضای مجازی در واقع سربازان جبهه فرهنگی در انقلاب اسلامی محسوب می‎شوند، افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی ما باید تلاش کنیم در راستای پویایی فضای مجازی تلاش خود را به‌کار بگیریم.

روانشاد با بیان اینکه امروزه فضای مجازی نقش مهمی در انتقال و ترویج فرهنگ در جامعه دارد که می‌توانیم بهره‌برداری لازم در این زمینه را داشته باشیم، ادامه داد: در گذشته برای انتقال فرهنگ از ابزارهایی همچون کتاب، فیلم، سینما، موسیقی و سایر ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده می‎شد، اما امروزه فضای مجازی در انتقال فرهنگ بر دیگر ابزارهای فرهنگی و هنری سبقت گرفته و این فضا در سطح ملی، بین‌المللی مسیر خود را به سرعت طی می‎کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب لرستان در عرصه فضای مجازی و همچنین وجود نیروهای متخصص و متبحر در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر بسترهای لازم برای کنشگری از سوی دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود بدون‌ شک شاهد اتفاقات مؤثری در این حوزه خواهیم بود. لرستان فرصت‌های تمدنی و ظرفیت‌هایی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، محیط زیست، گردشگری و سایر حوزه‌های دارد که برای ایده و سوژه‌پردازی می‌تواند کمک خوبی برای کنشگران فضای مجازی باشد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از سوی دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در زمینه فضای مجازی در استان داریم، اما در برخی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه کودک و نوجوان ما نیازمند تولید محتوا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به اهتمام دولت سیزدهم به بحث تولید محتوا و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به ایجاد مرکز تخصصی توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی کرده و فعالیت‌های خوبی در این حوزه چه در سطح ملی و چه بین‌المللی انجام شده است.

روانشاد با بیان اینکه رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در حوزه فضای مجازی یک رویکرد واقع‌گرایانه و مبتنی بر مدیریت بر تولید محتواهاست، اظهار کرد: در شاخص‌هایی از قبیل خانواده، جمعیت، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و سایر مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر تولیداتی در بستر فضای مجازی را در طول سال‌ جاری داشته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه بنا داریم در ارشاد استان کارهای فرهنگی و هنری را مردم‌محور کنیم و به جای اجرای برنامه‌ها در سالن‌های سرپوشیده به میان مردم ببریم و در مساجد، محلات، پایگاه‌های بسیج اجرا کنیم، گفت: برای مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی و ایجاد پایگاه‌های مردمی برای تولید محتوا نیازمند همفکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز هستیم.

وی از کنشگران و فعالان فضای مجازی خواست برای اجرای پویش‌های مردمی با موضوعات مرتبط روز، استارت‌آپ‌ها و کنش‌ها در بستر فضای مجازی طرح‌های خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ارائه دهند.

روانشاد با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از طرح‌های مرتبط با فضای مجازی استقبال می‎کند البته در اجرای این طرح‌ها اولویت با مؤسسات فرهنگی و هنری است، اضافه کرد: تمام تلاش خود برای حمایت از کنشگران و فعالان فضای مجازی را به‌کار خواهیم گرفت و با توجه اینکه حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کنشگران باید از طریق مؤسسات فرهنگی و هنری باشد، لذا از راه‌اندازی مؤسسات فرهنگی و هنری به‌ویژه در حوزه فضای مجازی استقبال می‎کنیم.

وی در خاتمه با تقدیر از دست‌اندرکاران تولید محتوا دیجیتال گفت: این رویداد برای پنجمین سال است از سوی سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار می‏‌شود و این رویداد منجر به تولید آثار و محتواهای قوی و تأثیرگذاری در بحث فضای مجازی شده است.

انتهای پیام
captcha