میزبانی مدارس البرز از خادمیاران کتاب
کد خبر: 4181500
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

میزبانی مدارس البرز از خادمیاران کتاب

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز از اجرای طرح «همراه با یار مهربان در چهارشنبه‌های امام رضایی» به همت کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی در مدارس استان خبر داد.

کانون خدمت رضوی

قربانعلی مصطفایی، مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح «همراه با یار مهربان در چهارشنبه‌های امام رضایی» با همکاری خادمیاران کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در صف صبحگاه مدارس آغاز می‌شود و پس از آن خادمیاران با حضور در کلاس‌های درس ضمن معرفی کتاب‌های مرتبط با ائمه اطهار(ع) و خاصه حضرت رضا(ع)، مسابقات مختلف فرهنگی برگزار می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در کنار این برنامه‌ها، مسابقات نویسندگی، اهدا جوایز و هدایای متبرک، توزیع کتاب و برگزاری مسابقه نقاشی نیز با محوریت این طرح اجرایی می‌شود، گفت: با این طرح به دنبال آن هستیم تا فضای کلاس درس به فضای کتابخوانی تبدیل شود و مهم‌ترین اثری که اجرای این طرح به دنبال دارد، ایجاد روحیه تفکر در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

مصطفایی در ادامه با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان توضیح داد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌كند و در همین فرهنگ مقدس است كه خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌كند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یک كتاب قرار داده‌ است. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه مطالعه در حوزه کتب دینی یکی از راهکارهای آشناکردن دانش‌آموزان با فرهنگ اسلام است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

انتهای پیام
captcha