نخستین مرکز تخصصی نفس در ارومیه افتتاح شد
کد خبر: 4183375
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

نخستین مرکز تخصصی نفس در ارومیه افتتاح شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی گفت: مرکز مردمی نفس با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان افتتاح می‌شود.

مرکز تخصصی نفس ارومیهبه گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، وفا عسگری، مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی، امروز 30 آبان در آیین افتتاح مرکز مردمی نفس ارومیه که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج ترتیب یافته بود، گفت: این مرکز همگام با شعب خود در تهران و سراسر کشور با هدف جلوگیری از سقط جنین در ارومیه راه‌اندازی شد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مجموعه با هدف فرهنگ‌سازی، شناسایی و حمایت از مادران باردار راه‌اندازی شده است، گفت: جامعه هدف این مجموعه قشر خاصی نبوده و برای ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از گروه‌های مردمی «جوانی جمعیت» و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: این مجموعه به عنوان نخستین مرکز مردمی با هدف پیشگیری از سقط جنین در استان راه‌اندازی می‌شود که برای دست یافتن به موفقیت، همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی موردنیاز است.

مسئول مرکز مردمی نفس با بیان اینکه فصل الخطاب در این مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیتی است، ادامه داد: درصدد هستیم تا آنجا که در توان داریم برای رفع شدن نگرانی‌های ایشان در حوزه جمعیت گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان و کارکنان این مجموعه تلاش خواهند کرد مادرانی که به هر دلیل اعم از اقتصادی، فرهنگی و ... درصدد سقط هستند شناسایی کرده سپس مساعدت‌های لازم را انجام دهند تا این فرزند از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط دارند، از آنان حمایت کنند تا از این تصمیم منصرف شوند.

وی  بر لزوم انجام کار رسانه‌ای وسیع و همه‌جانبه در این راستا تاکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی، افرادی که تریبون در اختیار دارند و صاحبان رسانه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های موردنیاز را انجام دهند، چنانچه پیامدهای شرعی، قانونی، اجتماعی و خانوادگی این تصمیم نامبارک برای مردم بیان شود گام بلندی در زمینه کاهش این اتفاق شوم برداشته می‌شود.
مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و بیان داشت: چنانچه جامعه بزرگ بسیج در این زمینه برای جهاد تبیین، روشنگری و آگاه‌سازی گام بردارد می‌توان موفقیت زیادی در کمترین مدت به دست آورد.

انتهای پیام
captcha