مانور زلزله در مدارس سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4184210
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

مانور زلزله در مدارس سنندج برگزار می‌شود

معاون عمرانی فرماندار سنندج گفت: مانور زلزله با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین لرزه همزمان با سراسر کشور 8 آذر در همه مدارس شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

نشست ستاد بحران سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مولانایی، معاون عمرانی فرماندار سنندج امروز، پنجم آذر در نشست ستاد بحران شهرستان سنندج گفت: بیست‌و‌پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» همزمان با سراسر کشور در ۸ آذر در همه مدارس سطح شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور افزایش میزان آمادگی و انجام اقدامات لازم برای كاهش صدمات در زمان زلزله معلمان و دانش‌آموزان توسط جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی به‌صورت مستمر آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون عمرانی فرماندار سنندج بیان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت فعالان محلات برای آموزش‌های لازم به شهروندان در شناسایی محل‌های امن و پناهگیری و خروج اضطراری در زمان بحران استفاده شود.

وی در پایان گفت: پنج مسجد در سطح شهرستان برای اسكان اضطراری در فصل زمستان تعیین شده که سه مسجد در شهر سنندج و در شهرهای شویشه و حسین‌آباد نیز هر کدام یک مسجد به این منظور تعیین شده است که در صورت ضرورت مسافران در راه مانده را اسکان دهند.

انتهای پیام
captcha