اخلاص در عمل، انسان را محبوب قلب‌ها می‌کند
کد خبر: 4184761
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

اخلاص در عمل، انسان را محبوب قلب‌ها می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان‌پور با بیان اینکه شهید فخری‌زاده، محبوب قلب‌هاست، چراکه عمل و کار او برای‌ خدا و خدایی بود، گفت: کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند و عملشان از روی اخلاص باشد، ذات اقدس الهی آن‌ها را محبوب قلب‌ها می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاعبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقاجان‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، هفتم آذرماه هم‌زمان با سومین سالروز شهادت فخری‌زاده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده افتخار ایران و امت اسلامی است، گفت: هرکس بر فاطمه(س) سلام، درود و صلوات بفرستد، خداوند متعال او را آمرزیده با پیامبر محشور و هم‌نشین می‌کند؛ فاطمه زهرا(س) نزد رسول‌الله(ص) از چنان جایگاهی برخوردار بود که وقتی به مجلس پیامبر اعظم(ص) وارد می‌شدند، حضرت ایستاده و به استقبال ایشان می‌رفتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: عشق و علاقه پیامبر اعظم(ص) به حضرت فاطمه زهرا(س) فراتر از عشق و علاقه پدر و فرزندی و به‌خاطر جایگاه خاص زهرای مرضیه(س) بود، چراکه ایشان محبوب خداوند عالمیان است.

رضایت فاطمه زهرا(س)، رضایت الله است

آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه خداوند با خشم حضرت فاطمه(س)، به خشم می‌آید و با خشنودى او خشنود می‌شود، اظهار کرد: رضایت، خشم و غصب حضرت فاطمه زهرا(س) چنان آمیخته با رضایت و خشم الهی است که رضایتش رضایت الله و خشمش خشم الهی ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع به حمایت‌های جانانه زهرای مرضیه(س) از جایگاه امامت و ولایت اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت رسول‌ خدا(ص) و در دیدار برخی از صحابه پیامبر(ص) ضمن اشاره به احادیث نبوی، به اصحاب پیامبر(ص) تصریح می‌کردند که من از شما راضی نیستم.

حضرت زهرا(س) و صیانت از جایگاه ولایت و امامت

وی به فلسفه و دلایل مخفی بودن مزار حضرت زهرای مرضیه(س) اشاره کرد و افزود: وصیت حضرت فاطمه زهرا(س) بر مخفی بودن مزار مطهرشان سؤال بزرگی را به گستره تاریخ ایجاد کرده است؛ اینکه مزار مطهر تنها دختر رسول‌الله(ص) مخفی است، پرسش‌های بی‌شماری را ناظر به بازشناسی اوضاع امت اسلام بعد از رحلت رسول‌الله(ص) ایجاد می‌کند.

آقاجان‌پور تصریح کرد: حضرت زهرا(س) که رضایتش رضایت الله ذکر شده، در مسیر صیانت از جایگاه ولایت و امامت، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد. حضرت صدیقه طاهره(س) بزرگ‌ترین آزمون دفاع از اسلام، قرآن و ولایت است، چراکه وقتی اسلام، قرآن و ولایت در معرض تهدید قرار گرفت، صدیقین و مدعیان از هم تفکیک شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین ویژگی‌های برجسته شهید فخری‌زاده گفت:  بسیاری از افراد در زمان حیات شهید فخری‌زاده، ایشان را نمی‌شناختند، اما خداوند متعال مبتنی بر وعده الهی در آیه 96 سوره مریم «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند به‌زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دل‌ها قرار مى‏‌دهد»، نام، یاد و منزلت شهید فخری‌زاده را به بلندای آسمان بالا برد.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع تصریح کرد: کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند و عملشان از روی اخلاص باشد، ذات اقدس الهی آن‌ها را محبوب قلب‌ها می‌کند؛ شهید فخری‌زاده محبوب قلب‌هاست، چراکه عمل و کار او برای‌ خدا و خدایی بود.

آقاجان‌پور تواضع را برجسته‌ترین ویژگی شهید فخری‌زاده دانست و گفت: شهید فخری‌زاده در مقابل انسان‌های مؤمن و در میان مردم متواضع، فروتن و بسیار خاکی بود، به اعتراف مراکز تحقیقاتی دشمن، شهید فخری‌زاده جزء ۵۰۰ شخصیت قدرتمند جهان بود که برای کشور تولید اقتدار کرد؛ جلوه‌هایی از آثار این دانشمند بزرگ امت اسلام در نمایشگاه صنعت دفاعی کشورمان نمود یافت و بازدیدکنندگان را به شگفتی وا داشت.

اقتدار نیرو‌های مسلح؛ محصول ایده و فکر دانشمندان ایران

وی اقتدار نیرو‌های مسلح را محصول ایده، فکر و اندیشه دانشمندان، به‌ویژه دانشمند برجسته کشورمان شهید فخری‌زاده دانست و یادآور شد: دشمن تصور می‌کند که اگر شهید فخری‌زاده و حاج‌قاسم سلیمانی را به شهادت برساند، راه مقاومت بسته خواهد شد؛ آن روزی که شهید فخری‌زاده به شهادت رسید، جوانان و دانشجویان زیادی تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای را برگزیدند تا با اقتدار به آمریکا، اسرائیل و اربابان نظام سلطه بگویند، اگر شهیدان فخری‌زاده و حاج‌قاسم نیست، ملت ایران فخری‌زاده‌ها و حاج‌قاسم‌ها زیادی را در مکتب حاج‌قاسم تربیت خواهد کرد.

آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه شهید فخری‌زاده تمام وجودش را وقف اسلام و قرآن کرده بود، تصریح کرد: حاج‌قاسم و شهید فخری‌زاده عاشق اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) بودند و هر وقت روضه زهرای مرضیه خوانده می‌شد، شانه‌هایش می‌لرزید و باران اشک از چهره ایشان جاری می‌شد؛ شهدا با شنیدن ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» اباعبدالله(ع) در روضه‌ها، ندای لبیک‌شان برای نقش‌آفرینی در این روزگار بلند شد.

انتهای پیام
captcha