راه‌اندازی 26 کانون تخصصی ویژه بانوان در مساجد البرز
کد خبر: 4185257
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

راه‌اندازی 26 کانون تخصصی ویژه بانوان در مساجد البرز

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز گفت: 26 کانون تخصصی بانوان با هدف بسط و گسترش فعالیت آنها در کانون‌های مساجد استان راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 کانون مسجد در این استان کتابخانه دارند، گفت: در مجموع در این کتابخانه‌ها 52 هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب بهترین رسانه در راستای اعتلای فرهنگ عمومی جامعه است، افزود: جنگ امروز در واقع جنگ رسانه‌ای در عرصه تألیفات مکتوب و تولید محتوای چندرسانه‌ای دیداری و شنیداری است.

این مسئول توضیح داد: یکی از تکالیف کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد این است که ارزشمندترین آثار هنری و علمی توحیدمحور را برای ادراک و تعالی سبک زندگی سایر اقشار و رده‌های سنی، تألیف و تولید کنند.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور پرشور بانوان در عرصه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، معرفتی و سیاسی مسجد گفت: نقش بانوان در جریان‌سازی و بالندگی مسجد بسیار مهم و بااهمیت است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های محوری در ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان البرز راه‌اندازی کانون‌های تخصصی ویژه بانوان است. برنامه‌ای که به‌صورت هدفمند سعی دارد در قالب تبیین الگوی سوم زن مسلمان همت گمارد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز با بیان اینکه در حال حاضر به‌منظور بسط و گسترش فعالیت بانوان در مساجد، 26 کانون تخصصی برای آنها راه‌اندازی شده است، گفت: برای آشنایی بیشتر بانوان با کارکرد این کانون‌های تخصصی، یکشنبه، 12 آذرماه همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی بانوان البرز در سالن اجتماعات ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی بیشتر برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha