تربیت کودکان با تکیه بر اصالت فرهنگی و هویت ملی ضروری است
کد خبر: 4186246
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
امام جمعه آق‌قلا:

تربیت کودکان با تکیه بر اصالت فرهنگی و هویت ملی ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حسینی با بیان اینکه کودکان را باید با تکیه بر اصالت فرهنگی و هویت ملی تربیت کنیم، گفت: اگر فرزندان خود را این‌گونه تربیت نکنیم، فضای مجازی این فرصت را پیدا می‌کند که فکر و اندیشه کودکان ما را شکار کند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه آق قلابه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حسینی، امام جمعه شهرستان آق‌قلا در مراسم محفل انس با قرآن با موضوع «سبک زندگی قرآنی و زیست مجازی با آگاهی سواد رسانه» که امروز، 15 آذرماه در جمع دانش‌آموزان مدرسه شهیده منا آق‌قلا برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم کودک ما در قالب آموزه‌های ایرانی - اسلامی تربیت شود و در این سبک هم باقی بماند، باید سبک زندگی خانواده نیز مبنای ایرانی و اسلامی باشد و در این قالب فکر کرده و در این قالب زندگی کنیم.

امام جمعه شهرستان آق‌قلا فرهنگ ایران اسلامی را سرمشق مناسبی برای تربیت نسل آینده دانست و گفت: زمانی که ما فرزندان خود را اینگونه تربیت نکنیم، فضای مجازی این فرصت را پیدا می‌کند که فکر و اندیشه کودکان ما را شکار کند.

وی ادامه داد: وقتی از فضای فرهنگی مورد نیاز جامعه غافل شویم، فضای مجازی با جذابیت‌هایی که دارد، کار خود را می کند؛ بنابراین می‌باید کودکان خود را با تکیه بر اصالت فرهنگی و هویت ملی تربیت کنیم و آنها را در فضای مجازی سرگردان رها نکنیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان‌ اینکه کودکان ما در فضای مجازی به دنبال بازی و سرگرمی هستند، افزود: باید نسبت به کارکرد فضای مجازی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و استفاده از هرگونه محتوا در فضای مجازی نمی‌تواند پاسخگو نیازهای افراد باشد لذا در این مقوله علاوه برخانواده باید آموزش و پرورش ورود جدی داشته باشد.

وی گفت: دشمنان درصدد تحمیل الگوی زندگی خود به ملت ایران هستند و سعی می‌کنند از طریق جنگ نرم و فرهنگی، اهداف شکست خورده خود در مقابله نظامی را به دست آورند.

انتهای پیام
captcha