ارائه روایت درست و منطبق بر واقعیت، مهمترین وظیفه رسانه‌هاست
کد خبر: 4186910
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
معاون پارلمانی رئیس جمهور

ارائه روایت درست و منطبق بر واقعیت، مهمترین وظیفه رسانه‌هاست

حسینی با بیان اینکه مؤلفه سرعت مهمترین ویژگی رسانه امروز است، گفت: امروزه اطلاعات لحظه‌ای به روز می‌شوند، لذا افرادی باید همواره آماده به خدمت باشند تا بتوانند مسائل را تحلیل کنند و روایت دست اول و درست و منطبق بر واقعیت را به مخاطبین منتقل کنند.

حسینی  معاون پارلمان رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از گلستان آئین اختتامیه آموزش سواد رسانه و توانمندسازی مجازی محلات گرگان با حضور سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز، 18 آذر در سالن شهید سلیمانی، شهرداری منطقه 3 گرگان برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان‌اینکه ما در معرض آسیب‌های فضای رسانه‌ای هستیم، گفت: اگر مردم و نسل جوان با شگردها و ترفندها در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای آشنا نباشند، آسیب خواهیم دید.

حسینی با اشاره به اینکه رسانه قابلیت غلو و بزرگنمایی دارد، افزود: اگر افراد آموزش‌های لازم در خصوص سواد رسانه را نگذرانده باشند، فضای مجازی هر خوراک فکری متناسب با اهداف خندش را بر افراد القا می‌کند.

وی روایت دست اول را مهم برشمرد و افزود: با اینکه برای صهیونیست‌ها همواره مسئله طلا و رسانه از اهمیت برخوردار بوده اما در طوفان‌الاقصی بدلیل روایت دست اول که حماس ارائه داد، نتوانستند از منظر رسانه‌ای مقابله کنند.

این مقام مسئول با بیان‌اینکه رسانه واقعیت‌ها را با فریب و نیرنگ در می‌آمیزد، تصریح کرد: با گذر زمان وسایل ارتباطی و رسانه پیچیده‌تر و به روز شده، لذا مردم باید هوشیار بوده و دانش لازم آن را فراگرفته تا مبهوت انبوه اطلاعات و گزارشات نشوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور فضای مجازی را به تعبیری عمروعاص زمانه خواند و اظهار کرد: دشمن با بکارگیری خدعه همواره در تلاش است تا جای خادم و خائن را عوض کند بنابراین مؤمنان باید هوشمندانه عمل کنند و بتوانند نقش‌ها را نقش بر آب کنند.

وی مؤلفه سرعت را مهمترین ویژگی رسانه امروز خواند و گفت: امروزه اطلاعات لحظه‌ای به روز می‌شوند، لذا افرادی باید همواره آماده به خدمت باشند تا بتوانند مسائل را تحلیل کرده و روایت دست اول و درستی را منتقل کنند.

حسینی با اشاره به انتخابات که در فصل زمستان برگزار می‌شود، گفت: انتظار داریم حضور گسترده مردم و انتخاب افراد متعهد، کارآمد و متخصص آن را به بهار سیاسی کشور تبدیل کنند، زیرا مجلس در سرنوشت کشور نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام
captcha