دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای محیطی برای تضمین اشتغال است
کد خبر: 4187060
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای محیطی برای تضمین اشتغال است

مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان، تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها را بستر مناسب برای تضمین شغلی افراد دانست و گفت: در این محیط تحصیلات افراد با تجربه و کار آمیخته شده و هنرشان به ورطه عمل می‌رسد.

رسول شکری‌ نیا، مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، رسول شکری‌‌نیا، مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان به مناسبت روز دانشجو امروز، 19 آذرماه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مائده گلستان ضمن تبریک روز دانشجو گفت: حیات، ممات، شادی و امنیتی که باعث شد تا امروز دور هم جمع شویم، مدیون و مرهون همه شهدای عزیزی بوده که به یمن آنان 16 آذر روز دانشجو نام گرفت.

مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها را بستر مناسب برای تضمین شغلی افراد دانست و افزود: عموم افرادی که از دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیل می‌شوند، به دلیل آنکه تحصیلات‌شان با کار آمیخته شده و تجربه و هنرشان به ورطه عمل می‌رسد، بدون شغل باقی نخواهند ماند.

شکری‌‌نیا با گرامیداشت نام و خاطره اسطوره‌های پژوهش و فناوری همچون شهید طهرانی مقدم، «پدر موشکی ایران»، اظهار کرد: دانش‌آموختگان با تأسی از این افراد می‌توانند مسیر خود را ترسیم کرده و تا قله موفقیت خویش پیش روند.

وی با اشاره به اینکه سواد و دانش محدود به رشته دانشگاهی نیست، ادامه داد: امروز دانش‌های جدیدی همچون سواد رسانه، سواد فضای مجازی، سواد ارتباطی، سواد تعامل و... متناسب با عصر حاضر وجود داشته، لذا باید دانش خود را در این حوزه‌ها افزایش بخشیده تا بازنده میدان نباشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان خلأ امروز جامعه را عدم مطالعه دانست و افزود: در فضای مجازی و رسانه حجم قابل توجهی از اخبار زرد و غیرقابل مستند منتشر شده که هر کدام از ما با توجه به اینکه فعال مجازی هستیم، یک رسانه محسوب شده و با تشخیص محتوای درست باید آن را به شبکه اطرافیان خود منتقل کنیم.

شکری‌نیا با بیان اینکه ما روزانه در معرض هجمه رسانه‌ای گسترده هستیم، تصریح کرد: با نگاه سطحی به اخبار و عدم درک و فهم رسانه‌ای زیان خواهیم دید، بنابراین باید در برابر اطلاعات هوشمندانه عمل کرده و خود را تنظیم کنیم.

وی گفت: امروزه دشمن از تمام ابزار و امکانات خود برای ترویج و تزریق ناامیدی به جامعه خصوصاً نسل جوان بهره برده، لذا باید به زندگی امیدوار بوده و با کنشگری در عرصه فعالیت‌های جمعی بسیاری از مشکلات را حل کنید.

گفتنی است، در پایان ایشان از هنر هنرمندان در عرصه‌های مختلف برای حضور در سازمان صدا و سیما استقبال کرد.

انتهای پیام
captcha