حمایت دانش‌آموزان از مردم غزه نشان‌گر مسئولیت‌پذیری آن‌هاست
کد خبر: 4187080
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
استاندار خوزستان:

حمایت دانش‌آموزان از مردم غزه نشان‌گر مسئولیت‌پذیری آن‌هاست

علی‌اکبر حسینی‌محراب گفت: حضور دانش‌آموزان در تجمع حمایت از مردم غزه نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری آن‌ها به عنوان امید انقلاب و اسلام است.

علی اکبر محراب حسینی، استاندار خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در تجمع دختران فاطمی که امروز، ۱۹ آذرماه در حمایت از کودکان غزه در مصلای اهواز برگزار شد، گفت: امروز دانش‌آموزان خوزستانی جمع شده‌اند تا همراهی و حمایت خود را از دانش‌آموزان غزه اعلام کنند و بگویند که در کنار آن‌ها هستند. شما دانش‌آموزان در حال جهاد با یزید زمان و بیان هیهات منا الذله هستید که شعار محور شهدای کربلا در مبارزه با یزید در آن زمان بود.

استاندار خوزستان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: حضور دانش‌آموزان نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری آن‌ها به‌عنوان امید انقلاب و اسلام است. مسئولیت‌پذیری، شما دانش‌آموزان را به مصلای اهواز کشانده است و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اید و از مسیر نورانی اسلام و مردم مظلوم غزه دفاع می‌کنید. 

حسینی‌محراب گفت: تنها مردم هستند که در همه کشورهای دنیا در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و دست رد به سینه آن‌ها می‌زنند و از مظلومان غزه دفاع می‌کنند. این لشکر و سپاهی که امروز جمع شده است و از ارزش‌های دینی و ملی خود دفاع می‌کند، این تفکر و این نگاه در مقابل تمام مکاتب از همه آرمان‌های ما دفاع می‌کند.

وی اظهار کرد: از هم‌اکنون باید خود را به‌عنوان پزشکان، مهندسان، معلمان و اساتید آینده آماده کنید. علم مبارزه را با شناخت در مقابل تبعیض، فقر و ظلم به دست بگیرید و با مطالعات و حضور در مجامع علمی خواسته دین را از خود به نحو احسن به ثمر برسانید. دختران ما الگوی خود را حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) قرار داده‌اند؛ تأسی به مکتب حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س)، ما  را به  سر منزل مقصود می‌رساند. امروز که دنیا برای زنان الگویی ندارد، حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) بهترین الگو هستند و این نیاز به شناخت و مطالعه دارد. در کنار ولایت امام علی(ع) مسیری که حضرت فاطمه(س) در برخورد با مستکبران طی کرد و مسیری که حضرت زینب(س) پس از امام حسین(ع) طی کرد و مسئولیت فرماندهی کاروان حق را بر عهده گرفت، بهترین الگو است.  

حسینی‌محراب افزود: می‌خواهند نسل جوان ما را به سمت تجمل‌گرایی و جلوه‌گرایی بکشانند؛ برخی فیلم‌ها، سریال‌ها و فضای مجازی، انسان را از هدف باز می‌دارند در حالی که هر چقدر انسان شناخت بیشتری به خدا پیدا کند عارف‌تر می‌شود، اما آن‌ها می‌خواهند سد درست کنند، با ایجاد الگوهای کاذب و دروغین و جلوه‌گری برای نامحرم و اهل دنیا، خود را مطرح می‌کنند، اما شما با این تاج و ردای بندگی که بر تن دارید، به همه آن‌ها نه بزرگ می‌گویید که به عزت و سعادت ختم می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: دشمنان ما و اهل دنیا می‌خواهند کاری کنند که با احساسات و نشان دادن ضعف در مقابل آن‌ها به مسیری برویم که مورد قبول ائمه نیست و آن هم مسیر تبعیت از انسان‌های ضعیف است. قدرت در اختیار عالمان ما و دختران ماست که امروز کرسی‌های دانشگاه‌ها را در دست دارند و نظریه‌پرداز علمی و پزشکانی هستند که دنیا به تحقیقات آن‌ها افتخار می‌کند. بسیاری از جوانان و نوجوانانی که امروز اینجا حضور دارند، فردا اساتید هسته‌ای، نانو و پزشکی خواهند بود.

حسینی‌محراب افزود: دشمنان ما و شما به دنبال این هستند که نسل جوان به دنبال معنویت نباشد و فرامین اسلام ساری و جاری نباشد. باید با شناخت در مقابل آن‌ها ایستاد و دست رد را به تفکر آن‌ها بزنید.

وی در پاسخ به دلیل تعطیل نشدن مدارس به دلیل آلودگی هوا ادامه داد: سوختن گازهای فلر نفتی، کارخانه‌های فولاد، صنایع داخل شهر، آتش زدن برخی مزارع برای آماده‌سازی کشت آینده، آتش‌سوزی در هورالعظیم در عراق، سوخت برخی از خودروها در سطح شهر و آتش زدن برخی زباله‌های زائد سبب می‌شود که شهر ما دچار آلودگی شود. در خصوص این آلودگی توسط متخصصان و مدیران محیط زیست و بهداشت کشور تعیین کرده‌اند که مثلاً اگر میانگین ذرات ناشی از آلایندگی‌های صنعتی و بنزینی باشد و به اضافه عوامل ناشی از آتش‌سوزی‌ها، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد، هوا برای افراد حساس و بیمار ناسالم است که باید ماسک بزنند و رعایت کنند و برخی روزها در خانه بمانند.

استاندار خوزستان گفت: اما اگر شاخص بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، هوا ناسالم است و دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل می‌شوند. وقتی هوا کاملا ناسالم و میانگین شاخص آلودگی بین ۲۱۰ تا ۳۰۰ باشد، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ ها و برخی مشاغل باید تعطیل شوند. این سیری است که مجامع قانون‌گذار تعیین کرده‌اند. البته رابطه عکس بین ذرات آلودگی و دید مستقیم در هوا وجود دارد وقتی هواشناسی اعلام می‌کند دید ۱۰ کیلومتر است یعنی میزان آلاینده‌ها کم است وقتی دید سه کیلومتر است آلاینده‌ها زیاد است.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این تجمع بیان کرد: امروز جمعی از دانش‌آموزان خوزستان و اهواز و تنها قشر کوچکی از این مجموعه عظیم جمع شده‌اند تا بگویند در دفاع از ولایت و مظلوم یک لحظه کوتاه نمی‌آیند.

وی گفت: در سال‌های اخیر، تلاش زیادی شد که بگویند دختران ایران همراه با جریان انقلاب و اعتقادی نیستند؛ امروز این تجمع به دو دلیل برگزار شد که بگوییم این دختران جلوه‌ای از همه دانش‌آموزان ایران اسلامی و در مسیر  ولایت هستند و حجاب و عفاف و چادر برای آن‌ها مهم است و در مقابل اتفاقاتی که رخ می‌دهد ساکت نیستند و برای دفاع از ولایت مانند حضرت زهرا(س) در مسیر ولایت هستند و اگر مظلومیتی اتفاق می‌افتد سکوت نمی‌کنند. امروز غزه مظلوم است و اگرچه مقتدر است، باید مظلومیت آن را فریاد زد.

انتهای پیام
captcha