مسئولان در تجملات زندگی گرفتار نشوند
کد خبر: 4190721
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی؛

مسئولان در تجملات زندگی گرفتار نشوند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مسئولان کشور باید در حد مردم عادی زندگی کنند و در تجملات گرفتار نشوند؛ زندگی مسئولان نباید چنان باشد که نتوانیم مثال‌های ملموسی در مورد مسئول انقلابی معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احتشام کاشانی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) که شب گذشته، هشتم دی‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه گرفتاری انسان در دنیا چه‌بسا حاصل گناهانی است که در طول عمر انجام داده است، اظهار کرد: وقتی حضرت یونس در شکم نهنگ و زیر آب گرفتار ظلمت شد، به‌جای اینکه به زمین‌ و زمان بد بگوید، به ظلم خود واقف شد و از خدا طلب مغفرت کرد.

وی با تأکید بر اینکه وقتی جایی کم آوردیم، باید از خدا طلب بخشش کرده و همواره از خداوند بخواهیم گناهان مستوجب بلا را بیامرزد، ادامه داد: اکثر مشکلات و گرفتاری‌های انسان محصول گناهانی است که در طول زندگی مرتکب شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهمیت و جایگاه امیدآفرینی در جامعه خصوصاً در میان نسل جوان، بیان کرد: مولی‌الموحدین علی(ع) بر این مهم تأکید می‌کنند که برخی از گناهان امید را در انسان کمرنگ می‌کند.

 مهم‌ترین ارکان گفتمان انقلاب اسلامی

احتشام کاشانی دفاع از محرومان و مستضعفان را رکن اول انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسئولان کشور باید در حد مردم عادی زندگی کنند، زندگی مسئولان نباید چنان باشد که نتوانیم مثال‌های ملموسی در مورد مسئول انقلابی معرفی کنیم. چقدر خوب است مسئولان در جمهوری اسلامی به خاطر اینکه دل مردم به انقلاب محکم شود، خود را از گرفتار شدن در تجملات زندگی دور کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت مبارزه با مستکبران را رکن دیگر گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اگر انتظار داریم مردم همچنان در مسیر مقابله با استکبار جهانی و مبارزه با صهیونیست جنایتکار و پای ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب پرنشاط و پرتوان حضور داشته باشند و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) تحویل دهند، باید با مردم صادق و رفیق باشیم.

وی شهدای اسلام و انقلاب، از جمله شهید بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی را مردان بابصیرت انقلاب برشمرد و یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی حفظ و صیانت از ولایت و تداوم ارتباط با ولی را مهمترین عنصر دینداری و زیست مؤمنانه ذکر می‌کردند.

 فاصله گرفتن از ولایت؛ سرمنشأ فساد‌های سیاسی و اقتصادی

احتشام کاشانی گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها و با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی را به خواص جامعه هشدار دادند و تمام آحاد ملت به‌ویژه نخبگان را به جهاد تبیین دعوت کردند. سرمنشأ تمام فساد‌های سیاسی، اقتصادی و نوعاً فرهنگی که در کشور شکل می‌گیرد، به خاطر فاصله گرفتن از ولایت و رهبری است.

سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر این که دفاع از دین و ولایت هزینه دارد، تصریح کرد: اگر انسان ظاهر ارکان و ابعاد دینی را در خود به کمال برساند، ولی فهم درست و دقیقی از اولویت جامعه اسلامی نداشته باشد، نتیجه‌اش مانند امثال ربیع بن خثیم یا خواجه ربیع می‌شود که به امام علی(ع) می‌گوید: «نمی‌دانم حق با توست یا با معاویه.»

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع انتخابات بیان کرد: در این کشور کسی نمی‌تواند ادعای دوستی حضرت فاطمه زهرا(س) و اولادش را داشته باشد و پای صندوق رأی نرود، چراکه پای صندوق نرفتن دشمنان حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) را خوشحال می‌کند؛ باید پای صندوق‌های رأی حاضر شد و مطالبه‌گر بود.

وی با بیان اینکه پایین آمدن آمار حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دشمنان اسلام، انقلاب و اهل بیت(ع) را خوشحال و محرومان، مستضعفان و مسلمانان جهان را مأیوس می‌کند، یادآور شد: نیاز است تا در دهه بصیرت بار دیگر فتنه‌های تاریخ را مرور کنیم، چراکه فتنه‌ها در گستره تاریخ تحت‌تأثیر فتنه پیشین شکل می‌گیرند.

احتشام کاشانی با اشاره به اینکه مؤمن واقعی کسی است ایمان به خدا و کفر به شیاطین و پلیدی را توأمان با هم دارد، گفت: سکوت در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که اکنون نقاب از چهره برداشته و ۱۰ هزار کودک را به شهادت می‌رساند، پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام
captcha