۸۳ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال صرف درمان نیازمندان البرز شد
کد خبر: 4191208
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

۸۳ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال صرف درمان نیازمندان البرز شد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: ۸۳ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال هزینه برای درمان نیازمندان این استان در ۹ ماهه اول سال جاری پرداخت شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد البرز، شاپور قاسمی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز اظهار کرد: ۸۳ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال هزینه برای درمان نیازمندان این استان در ۹ ماهه اول سال جاری پرداخت شد که این هزینه‌های درمان شامل بیمه مکمل و فرانشیز، بیمار خاص و صعب‌العلاج، سوء تغذیه مادران، اقلام بهداشتی و غربالگری سلامت جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴ هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت‌ شده است، گفت: رایگان کردن فرانشیز برای درمان دو هزار و ۹۴۵ بیمار خاص شامل خدمات سنگ‌شکن، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی، جبران هزینه خرید کلیه با هماهنگی انجمن مربوطه و پوشش بیمه‌ای تجهیزات و لوازم مصرفی باکیفیت از جمله این خدمات است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز غربالگری سلامت جامعه هدف شامل غربالگری سرطان های روده بزرگ، پستان و سرویکس، بیماری های قلبی عروقی، تشخیص و درمان عیوب انکساری، اضطراب کودکان، دیابت و فشار خون بیش از ۱۰ هزار مددجوی سالمند و زنان میانسال سرپرست خانوار به صورت رایگان انجام شد.

قاسمی با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۱۸ هزار مددجو از هزینه فرانشیز و حمایت‌های درمانی کمیته امداد با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال بهره‌مند شدند، گفت: پرداخت ویزیت پزشک خانواده، پرداخت تعرفه دولتی پزشکان متخصص و فوق تخصص، پوشش بیمه‌ای هزینه خدمات توان‌بخشی همچون پروتز دندان مصنوعی، عینک و سمعک، رایگان کردن فرانشیز درمان بیماران خاص، خدمات سنگ‌شکن، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی، جبران هزینه خرید کلیه با هماهنگی انجمن مربوطه و پوشش بیمه‌ای تجهیزات و لوازم مصرفی باکیفیت از جمله این خدمات است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه مادران باردار، سبد غذایی به‌صورت شارژ بن کارت (هر مادر باردار و شیرده مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha