پیروی از مکتب فاطمی ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان است
کد خبر: 4191623
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

پیروی از مکتب فاطمی ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: پیروی از مکتب فاطمی و تاسی از سیره زندگانی حضرت زهرا (س) ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان است.

پیروی از مکتب فاطمی ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۳ دی ماه در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و آغاز هفته پاسداشت مقام مادر و زن و نیزگرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عملی از حضرت زهرا (س) حضور فعّال در صحنه‌های اجتماعی با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‌های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی جلوه یافت.

وی تاکید کرد: تأسّی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان، حضرت زهرا (س)، گامی نوین و حرفی نو مطرح ساخت که زن مسلمان در اقصی نقاط جهان می‌تواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویّت اسلامی دست یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مسئله حجاب و عفت زنان اشاره کرد و گفت: بانوانی که در صدد پیروی از مکتب فاطمه زهرا (س) هستند باید به دستورات دین در مورد لزوم پوشیدگی بانوان که یک دستور کلی و همیشگی است پایبند باشند و طبق دستورات الهی عمل کنند. ایشان شخصیت جامعی بودند که می‌توانند الگوی ما باشند به گونه‌ای که در روز غدیرخم اکمال دین و اتمام‌نعمت به ولایت ایشان به دلیل خصوصیات جامعی بود که در وجود ایشان شکل گرفته بود و حضرت زهرا (س) فرمانده جریان دفاع از امامت در اسلام است.

مادران با تربیت نسل سلیمانی آینده‌ای آباد برای ایران رقم می‌زنند

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت انقلابی و دینی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر تربیت نسل سلیمانی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن امروز در بستر فضای مجازی به دنبال کاشت بذر یأس و ناامیدی و دور کردن نسل جوان از اهداف انقلابی است. در حالی که ما باید از مکتب سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی رفتاری در تربیت فرزندان و نسل جوان کشور مدد بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: امروز جوانِ در تراز انقلاب اسلامی کسی است که ضمن تاسی از آموزه‌های دینی در حوزه احترام به خانواده و تبعیت از ولایت فقیه سرآمد باشد، این جوان بی‌تردید شباهت زیادی به شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حرم علی الخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما بر اساس آموزه‌های قرآنی معتقدیم شهدا زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند از این‌رو باید همواره در مسیر اهداف و مسیر نورانی شهدا ثابت قدم بمانیم.

انتهای پیام
captcha