طرح «لشکر فرشته‌ها» در کانون‌های مساجد کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4193079
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

طرح «لشکر فرشته‌ها» در کانون‌های مساجد کردستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از اجرای طرح «لشکر فرشته‌ها» در راستای شناسایی و تکریم از «خانواده‌های قرآنی» در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد.

بهزاد کیامهر مدیرستاد کانون‌‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 19 دی در جمع اصحاب رسانه استان گفت: در قالب طرح «لشکر فرشته‌ها» و به منظور تقويت و تكريم مقام بانوان و فعالان قرآنی كانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی زمان اجرای این طرح را در بازه زمانی 15 تا 30 دی ذکر کرد و افزود: بر این اساس هر کانون تخصصی بانوان مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه «بچه‌های مسج»د و تجلیل از این خانواده‌هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به فعالیت 30 کانون تخصصی بانوان در سطح کانون‌های مساجد استان بیان کرد: با توجه به اینکه این ایام مزین به نام بانوی گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، دیدار و تجلیل از خانواده‌های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده صورت می‌گیرد.

وی به ملاک‌های تجلیل از خانواده‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ای دارای 3 یا بیشتر حافظ کل یا 20 جزء قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

کیامهر، خانواده دارای فرزند خردسال حافظ 20 جزء یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، را از دیگر شاخص‌ها در تجلیل از خانواده‌های قرآنی اعلام کرد.

وی افزود: خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ان‌شاالله با لحاظ شرایط فوق توسط کانون‌های تخصصی بانوان استان، مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های قرآنی در سطح کانون‌های استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha