45 پایگاه قرآنی در مساجد لرستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4194026
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

45 پایگاه قرآنی در مساجد لرستان راه‌اندازی شد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به راه‌اندازی 45 پایگاه قرآنی در مساجد استان با اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی، مقابله با توطئه‌های دشمنان، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه از رویکردهای اجرای این طرح است.

محمد چگنی‌نژاد، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، محمد چگنی‌نژاد، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، امروز، 25 دی‎ماه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی اظهار کرد: طرح «مسجد پایگاه قرآن» در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با حمایت ستاد کانون‌های مساجد کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون تعداد 45 پایگاه‌ قرآنی در مساجد به‌ همت کانون‌های فرهنگی و هنری و با مشارکت ارکان مساجد راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

چگنی‌نژاد ادامه داد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی، مقابله با توطئه‌های دشمنان، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه از رویکردهای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پایگاه‌های قرآنی مساجد با بررسی ظرفیت‌ها و نیازسنجی از سطح محلات اجرایی می‌شود، گفت: شناسایی و ساماندهی قاریان قرآن از دیگر رویکردهای مهم اجرای این طرح است.

چگنی‌نژاد با یادآوری اینکه به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های مختلف قرآنی چون طرح تلاوت نور و محافل انس با قرآن کریم در مساجد برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح «تلاوت نور»، محافل انس با قرآن کریم، جلسات خانگی تلاوت قرآن همراه با تفسیر و ترجمه در کانون‌های مساجد استان به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha