اصلاح روایت‌های غلط از سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است
کد خبر: 4194752
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:‌

اصلاح روایت‌های غلط از سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است

رضا شریفی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های خودمان را معرفی کنیم و روایت‌های غلطی که به هر دلیلی صورت گرفته را اصلاح کنیم،گفت: سیستان‌وبلوچستان نه محروم و نه مظلوم است؛ در استان از شمال تا جنوب معدن، انرژی‌های طبیعی باد و خورشید، شیلات، سواحل مکران، پتروشیمی، کشاورزی چهار فصل و... وجود دارد.

رضا شریفی معاون استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا شریفی، معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان، شامگاه ۲۹ دی در کنگره ملی بزرگداشت یعقوب لیث در دانشگاه زابل اظهار کرد: سیستان‌و‌بلوچستان از شمال تا جنوب دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نیروی انسانی و زیربنایی است‌.
 
وی با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های دشمن گفت: سیستان‌و‌بلوچستان رنگین‌کمان اقوام ایران است، بی‌مهری برخی از رسانه‌ها و کم‌کاری اصحاب فرهنگ در طول چهار دهه گذشته چهره واقعی این استان را آن‌طور که شایسته مردمان غیور این منطقه از شمال تا جنوب است به تصویر نکشیده‌اند و این کم‌کاری را جبران می‌کنیم و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در این حوزه کمک کند تا روایت صحیح را از استان به سایر نقاط جهان مخابره کنیم.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان تأکید کرد: ما باید ظرفیت‌های خودمان را معرفی کنیم و روایت‌های غلطی که به هر دلیلی صورت گرفته را اصلاح کنیم و سیستان‌و‌بلوچستان را آنطور که هست، روایت کنیم، این استان نه محروم و نه مظلوم است ما همه چیز داریم، ما در استان از شمال تا جنوب معدن، انرژی‌های طبیعی باد و خورشید، شیلات، سواحل مکران، پتروشیمی، کشاورزی چهار فصل و ...، داریم.
 
شریفی تصریح کرد: باید آثار مکتوب مفاخر و معرفی میراث مشترک مردم منطقه و کشورهای همسایه که به آن افتخار می‌کنیم روایت و مکتوب نگاری شود و نگاه تقریب و عیاری که به این اسطوره‌ها است می‌تواند به ما برای ایجاد وحدت با مردم و کشورهای همسایه کمک کند.
 
وی گفت: دشمنان می‌خواهند القا کنند که ایرانی نمی‌تواند، ولی ایرانی ثابت کرده که با توجه به سابقه و تاریخ خود می‌تواند و توانسته است کارهایی انجام دهد که در شأن و تراز ایرانیان است و امیدواریم استان سیستان‌و‌بلوچستان را به کمک مردم به جایگاه واقعی و در شأن مردم این استان برسانیم.
انتهای پیام
captcha