۱۲ مسجد در بشرویه پذیرای حضور معتکفان است
کد خبر: 4195179
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

۱۲ مسجد در بشرویه پذیرای حضور معتکفان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: ۱۲ مسجد در بشرویه آماده معتکفین است لذا سال گذشته در شهرستان بشرویه 418 نفر معتکف بودند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال مردم مؤمن این شهرستان به ویژه دانش آموزان تا این لحظه 430 نفر ثبت نام نمودند

حجت‌الاسلام محمد هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویهحجت‌الاسلام محمد هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ماه رجب از معدود ماه‌های قمری است که در آن مناسبت‌های مختلفی از اعیاد، موالید، شهادات و وفیات حضرات اهل بیت(ع) وجود دارد، گفت: ماه رجب در کنار ماه‌های مبارک شعبان و ماه رمضان از ماه‏‌های بسیار با شرافت و با فضیلت است که در روایات اسلامی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد فضیلت و اهمیت اعتکاف گفتند؛ هرکس با ایمان و اعتقاد معتکف شود خداوند گناهان گذشته‌اش را می‌آمرزد، اظهار کرد: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که سابقه دیرینه اعتکاف در امت‌های گذشته و رفتن به مکان‌های مقدس برای عبادت را نشان می‌دهد که به عنوان نمونه می‌توان از حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل و حضرت سلیمان نبی نام برد.

حجت‌الاسلام نودهی تصریح کرد: از اعتکاف بالاتر، برکات و ثمرات اعتکاف است که دارای ثمرات دنیوی و اخروی است و باید نسبت به این ثمرات توجه ویژه داشت.

 دبیر ستاد اعتکاف شهرستان بشرویه بیان کرد: رسالت برنامه‌ریزان اعتکاف را رسالت دو پیامبر الهی حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل است که خداوند به آن‌ها دستور داده بود خانه خدا را برای معتکفین پاکیزه و تطهیر نمایند که در سوره بقره آیه 125 به آن اشاره‌ شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه بیان کرد: بنابراین بستر‌سازی برای معتکفین و حُسن استفاده از مراسم معنوی اعتکاف به ویژه برای جوانان و نوجوانان شبیه به کار انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مسجد در بشرویه آماده معتکفین است، یادآورشد: سال گذشته در شهرستان بشرویه 418 نفر معتکف بودند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال مردم مؤمن این شهرستان به ویژه دانش آموزان تا این لحظه 430 نفر ثبت نام نمودند که امیدواریم این آمار به 500 نفر برسد.

انتهای پیام
captcha