اجرای برنامه‌های فرهنگی باعث شکل‌گیری تفکر درست می‌شود
کد خبر: 4195339
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

اجرای برنامه‌های فرهنگی باعث شکل‌گیری تفکر درست می‌شود

امام جمعه کرمانشاه در دیدار با مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: خوشبختانه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های فرهنگی ترویجی در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی گام برداشته است و کتابخانه‌ها را به پایگاه‌های فرهنگی مهمی تبدیل کرده است.

دیدار مدیر و معاونین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، به همراه معاونین و کارشناسان این اداره کل با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله غفوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله غفوری، امام جمعه کرمانشاه در این دیدار، اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی موضوعی بسیار مهم و در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته است و دارد، اما متأسفانه امروز این مهم تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته و کمتر مورد استقبال جامعه، به‌خصوص نسل جوان، قرار می‌گیرد.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های مطلوب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: خوشبختانه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های فرهنگی ترویجی در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی گام برداشته است و کتابخانه‌ها را به پایگاه‌های فرهنگی مهمی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام غفوری اظهار کرد: تصور من از مجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه این نبود که علاوه بر کار کتابداری کار‌های بصیرتی، تبیینی و تبلیغی و از این دسته برنامه‌ها برگزار کنند لذا اجرای برنامه‌های فرهنگی باعث ایجاد زمینه نشاط، امید و شکل‌گیری تفکر درست در جامعه می‌شود و این مهم قابل تقدیر است.

محمدامین بهرامی، مدیرکل به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن ارائه گزارشی به امام جمعه کرمانشاه گفت: از مردادماه سال‌جاری تاکنون برنامه‌های مطلوبی را در چند فصل برای اعتلای اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان تعریف کردیم، به طوری که در ماه بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان با حضور اعضای کتابخانه، علاقمندان و عامه مردم برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی و همکاران خود در این مجموعه گفت: نیرو‌های کارآمد و متخصص در کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارند که با دغدغه‌مندی پیگیر اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان هستند.

بهرامی اظهار کرد: اکنون تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه داریم که البته در ماجرای زلزله سرپل‌ذهاب چند کتابخانه دچار مشکل و آسیب جدی شدند که امیدواریم با حمایت شما رفع مشکل شوند.

وی عنوان کرد: مخاطب ما از کودکان ۳ سال به بالا تا و افراد شاغل، بازنشستگان یا مسن و سایر اقشار جامعه هستند که به جرأت می‌توان گفت؛ تنها اداره‌ای هستیم که در راستای رفع معضلات اجتماعی و پاسخ به مسائل روز برنامه‌های فرهنگی را با حضور مردم و مخاطبان به صورت حضوری و ملموس برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در دو بخش کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و ستاد اداره‌کل، مشغول اجرای برنامه‌های فرهنگی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است؛ بدین ترتیب که در حوزه ستاد سلسله جلسات تریبون تبیین برای کارکنان برگزار شده و از دهه فجر این سلسله جلسات با نقد مستند‌هایی که شبکه‌های ضد انقلاب درباره تاریخ معاصر پخش کردند برگزار می‌شود، همچنین سلسله جلسات با موضوع حجاب و رفع شبهات و سؤالات مبهم در جامعه و بین مردم در اولویت اداره است و این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به مشارکت در مسائل انتخابات جلساتی با عنوان «انتخابات در کرمانشاه از مشروطه تا امروز» در محل اداره‌کل با حضور مورخ کرمانشاهی استاد اردشیر کشاورز برگزار می‌شود همچنین مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «میاندار»، روایت‌هایی از فرمانده بسیجی «حاج محمد طالبی»؛ طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی؛ جشن‌های یلدا با حضور اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی استان؛ کارگاه آموزشی راه‌اندازی کسب و کار‌های کوچک؛ نشست آموزشی با موضوع «سکوت سازمانی؛ محفل شعر مقاومت با حضور شاعران کرمانشاهی؛ مسابقه بزرگ کتابخوانی بر اساس کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل»؛ همایش شهر دوستدار کودک در کتابخانه عمومی فجر شهرستان روانسر؛ نشست نقد و بررسی کتاب کوچه بهار؛ عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» با حضور اهالی اندیشه و قلم و نشست محفل ادبی طریق القدس با حضور شاعران کرمانشاهی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha