خانواده قرآنی از دیدگاه اسلام
کد خبر: 4195825
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد

خانواده قرآنی از دیدگاه اسلام

حجت‌الاسلام شریفانی گفت: وقتی می‌توانیم خانواده درست قرآنی تربیت کنیم، که تربیت‌شدگان آن خانواده اهل نماز و انفاق باشند. باید توجه داشت که تاثیر مادران در نماز خواندن فرزندان بسیار بیشتر از تاثیر پدران است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در چهارمین نشست مسئولان و نمایندگان استانی دفتر امور زنان و خانواده مشهد که با محوریت زنان، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی امروز ۴ بهمن‌ماه، در هتل نوین پلاس مشهد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد رجبیه در خصوص خانواده، اظهار کرد: خداوند در قرآن از چهار خانواده سخن به میان آورده است، اولین خانواده، خانواده‌ای است که زن و مرد هر دو جهنمی هستند، خانواده دوم خانواده‌ای است که مرد جهنمی و ‌زن بهشتی قرار دارد، سومین مورد خانواده‌ای است که مرد بهشتی و زن جهنمی است و در مرحله آخر خانواده درست خانواده‌ای است که مرد و زن هردو بهشتی هستند. 

وی تصریح کرد: خداوند در آیه 74 سوره «فرقان» ملاکی برای خانواده درست ارائه کرده است، خداوند در این آیه فرموده است: «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا؛ و آنان هستند که گویند: پروردگارا، ما را زنان و فرزندانی مرحمت فرما که مایه چشم روشنی ما باشند، و ما را (سر خیل پاکان و) پیشوای اهل تقوا قرار ده.» در روایات متعددی هم امیرالمؤمنین(ع) خواندن این دعا را در قنوت نماز سفارش کرده‌اند. 

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سوره «کوثر»، بیان کرد: خانواده‌ای که چنین ملاک‌هایی را در درون خود جای داده است، خانواده کوثری حضرت زهرا(س) است که در یک سوره یک سطری که در خصوص مادر این خانواده نازل شده است، پنجاه پیام در آن وجود دارد، همچنین این سوره تنها سوره‌ای است که پنج بار پیامبر(ص) را خطاب قرار داده است. زیرا سه بار «کاف» و دو تا «أعطی» گفته شده است و خداوند اینگونه حضرت محمد(ص) را صدا کرده‌اند. روزی که سوره کوثر نازل شده است، حضرت زهرا(س) خردسال بوده‌اند و هیچ فردی تصوری از آینده ایشان نداشت، اما امروزه این سوره معجزه محسوب می‌شود. 

شریفانی گفت: وقتی می‌توانیم خانواده قرآنی تربیت کنیم، که تربیت‌شدگان آن خانواده اهل نماز و انفاق باشند. باید توجه داشت که تاثیر مادران در نماز خواندن فرزندان بسیار بیشتر از تاثیر پدران است. زیرا بانوان شرایط خاصی را برای نماز خواندن خود مهیا می‌سازند و به آن احترام بیشتری می‌گذارند. همچنین خداوند برای اقامه دین در قرآن چهار بار توصیه کرده است، اما برای اقامه نماز 30 بار توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha