روایتگری و بحث جهاد تبیین حضرت زینب(س) در کربلا مهم‌ترین کار بود
کد خبر: 4196132
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

روایتگری و بحث جهاد تبیین حضرت زینب(س) در کربلا مهم‌ترین کار بود

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کاری که حضرت زینب(س) در آن برهه انجام دادند روایتگری و جهاد تبیین بود، گفت: حضرت زینب(س) اگر نبود یقیناً جریان عاشورا با بدترین انحرافات مواجه می‌شد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص رسالت حضرت زینب(س)، بعد فرهنگی و جنگ نرمی است که در کربلا اتفاق افتاد، گفت: در بعد حماسی عاشورا بحث پیام‌های عاشورا مطرح است که به‌صورت خاص از روز 11 محرم توسط زینب کبری(س) اداره می‌شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های منسجم امام حسین(ع) جهت ارائه پیام جهانی کربلا و عالم از عصر روز 10 عاشورا به بعد رسالت آن با توجه به اینکه وجود مبارک امام سجاد بنا بر مصلحت الهی برای حفظ جریان امت نقش‌آفرینی خاص خود را دارد، بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) میدان‌دار و جریان پیام‌دهی بر جامعه آن زمان بود؛ ایشان کسی بودند که به‌صورت خاص قوام و پناه دل همه اهل بیت(ع) و آرامشی برای امام سجاد(ع) بودند.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: حضرت زینب(س) در بعد طاغوت‌ستیزی و استکبارستیزی در رسمی‌ترین جلسه یزید که سفرا و نمایندگان دیگرکشورها بودند مهم‌ترین ضربه را حضرت به بنی‌امیه در خصوص خطبه‌ای که یاد کردند و یزید را به استیضاح کشیدند زدند، لذا حضرت زینب(س) اگر نبود یقینا جریان عاشورا با بدترین انحرافات مواجه می‌شد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کاری که حضرت زینب کبری(س) در آن برهه انجام دادند روایتگری و جهاد تبیین بود که برای جلوگیری از انحرافات جامعه انجام شد، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی که آن همه مصیبت را حضرت زینب کبری(س) صبورانه مدیریت می‌کنند، داشتن ذخیره معنویت و ارزش الهی است.

انتهای پیام
captcha