پلیس فتا فعالیت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی را پایش می‌کند
کد خبر: 4196817
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

پلیس فتا فعالیت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی را پایش می‌کند

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: برابر ماده 79 قانون انتخابات مجلس درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی توسط رسانه‌های همگانی یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم باشد، ممنوع بوده و جرم‌انگاری شده است.

سرهنگ امیرحسین نقی مهر رئیس پلیس فتا گیلان

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص رصد و پایش فعالیت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی، اظهار کرد: رصد و پایش فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی و جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد، شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

وی افزود: پلیس فتا بر حسب مأموریت‌های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می‌كند و هرگونه جرائم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را احصاء كرده و به مراجع قضایی اعلام می‌كند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با برشمردن مصادیق جرائم انتخاباتی در فضای مجازی، گفت: برابر ماده 79 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم باشد، ممنوع بوده و جرم انگاری شده است.

سرهنگ نقی‌مهر بیان کرد: برابر ماده قانونی مذکور پلیس فتا به عنوان ضابط عام و تخصصی موظف است نسبت به رصد، جلوگیری از انتشار این‌گونه محتواهای مجرمانه اقدام و در صورت وقوع نسبت به معرفی متهمان به مرجع قضائی اقدام نماید.

وی در خصوص رعایت موارد تبلیغات توسط مدیران شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و مدیران نباید نتایج آرای کاندیداها را پیش از موعد اعلام نتایج قطعی انتخابات در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

رئیس پلیس فتا گیلان به کاربران مجازی توصیه کرد و گفت: کاربران توجه کنند تا قبل از انتشار يا باز نشر يک خبر پيرامون هر کانديدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای اين کار رجوع به خبرگزاری‌های داخلی حداقل کاری است که کاربران بايد انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی از سایت پلیس فتا www.cyberpolice.gov.ir بخش ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha