برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی منطقه شمال کشور در مازندران
کد خبر: 4197463
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی منطقه شمال کشور در مازندران

ناظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور از برگزاری سومین مرحله آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم منطقه شمال کشور در مازندران خبر داد.

سعید قربانی نماینده و ناظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشورسعید قربانی، نماینده و ناظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در  سومین مرحله از  هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در این آزمون که امروز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در بابل برگزار شد، ۱۳ نفر از حافظان کل قرآن کریم استان‌های گلستان و مازندران شرکت کردند.
 
وی افزود: مرحله اول و دوم این آزمون در بهار و تابستان امسال با حضور حافظان قرآن کریم برگزار شد و راه‌یافتگان به مرحله سوم، در سومین مرحله این آزمون سراسری شرکت کردند.
 
نماینده و ناظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور، تصریح کرد: در این مرحله حافظان قرآن در صورتی که حد نصاب نمره را کسب کنند در مرحله چهارم شرکت کرده و موفق به کسب مدرک دکترای علوم قرآنی خواهند شد.
 
وی افزود: در مرحله چهارم این آزمون حافظان به ۱۸۰ سوال که از سوی اساتید حفظ قرآن کریم کشور تهیه شده پاسخ خواهند داد و پذیرفته‌شدگان این مرحله موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآنی خواهند شد.
 
قربانی با بیان اینکه نتیجه آزمون امروز تا آخر بهمن ماه سال‌جاری اعلام می‌شود، اظهار کرد: اغلب حفاظ قرآن کریم اطلاعات کاملی از این نوع آزمون‌ها و مزایای آن ندارند و اگر این مهم رسانه‌ای شود، حضور و علاقه‌مندی برای شرکت در آزمون‌ها بیشتر خواهد شد.
 
نماینده و ناظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: کسانی که در این آزمون‌ها مدرک درجه یک را کسب کنند جزو بنیاد علمی نخبگان کشور محسوب می‌شوند و مدرک دکتری اعطا می‌شود و درجه دو آن می‌توانند در آزمون دکتری بدون آزمون شرکت کنند و درجه سوم و چهارم هم دارای مزایایی است.
انتهای پیام
captcha