معاون اجرایی رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
کد خبر: 4198014
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

معاون اجرایی رئیس‌جمهور وارد سمنان شد

محسن منصوری، معاون رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفری یک روزه و به منظور بازدید و افتتاح چند طرح‌ وارد استان سمنان شد.

محسن منصوری معاون رئیس جمهور

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محسن منصوری، معاون رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز، 16 بهمن‌ماه وارد سمنان شد که در بدو ورود به استان مورد استقبال سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار و جمعی از مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای ایوانکی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازدید از طرح‌های سیلوی ۱۰۰ هزارتنی گرمسار و آزادراه حرم تا حرم، افتتاح شرکت املاک ایران در گرمسار و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی، دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی مرکز استان سمنان و حضور در نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان از برنامه‌های منصوری در سفر به استان سمنان است.

همچنین سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به‌عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۳ درصد دارد.

یادآور می‌شود، حدود ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران ـ مشهد از استان (آزادراه حرم تا حرم) عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده‌های استان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود. گستره جاده‌های استان به اندازه جاده‌های شش استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو دو استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است.

اولین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» در قالب ۱۰۰ غرفه و همراهی ۴۴ دستگاه اجرایی با برگزاری رویدادهای آموزشی و عرضه صنایع دستی و پوشاک ایرانی اسلامی برپا شده است.

همچنین پل روگذر شهرک صنعتی سمنان پس از حدود ۱۷ سال وقفه امروز بهره‌برداری می‌شود که در این راستا آغاز ساخت این طرح به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که پس از مدتی کوتاه عملیات عمرانی آن متوقف شد. که در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان این طرح جزو مصوبه‌های سفر قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات سرانجام آماده بهره‌برداری شد.

ساخت مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان در شهریور ۱۳۹۱ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع به‌منظور استفاده جانبازان و معلولان سمنان پیش‌بینی شده است و فعال شدن هیئت‌‏های ورزشی شهرستان و نیز استفاده بهینه این هیئت‌‏های ورزشی از امکانات موجود در این سالن از جمله اهداف طرح عنوان شده است.

به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود که ۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار دو هزار و ۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود که افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌ فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یک هزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha