نظرات تخصصی اساتید در تصمیم‌گیری‌های مدیران دیده شود
کد خبر: 4198190
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
فاضلی‌مقدم در طرح ضیافت اندیشه:

نظرات تخصصی اساتید در تصمیم‌گیری‌های مدیران دیده شود

مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه نظرات تخصصی اساتید بایستی در تصمیم‌گیری‌های مدیران برای رفع مشکلات کشور دیده شود، گفت: تلاش طرح ضیافت اندیشه اساتید این است که نظرات تخصصی اساتید در قالب کارگروه‌های تخصصی برای رفع مشکلات کشور به مدیران ارائه شود.

مرتضی فاضلی‌مقدم، مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، مرتضی فاضلی‌مقدم، مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در آیین افتتاح طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان که در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: در شیوه حکمرانی مدنظر مقام معظم رهبری در زمینه نظام آموزش عالی کشور، تعدادی ارزش افزوده وجود دارد که متأسفانه به خوبی تبیین نشده است؛ از جمله اینکه نقش مهم استاد علاوه بر آموزش و پژوهش، تصمیم‌سازی و شاگردپروری است.

وی افزود: عمده‌ترین نکته مدنظر مقام معظم رهبری درباره شئون اساتید دانشگاه این است که ایشان چهار شأن برای استاد دانشگاه قائل هستند: شأن اول این است که استاد دانشگاه هم مدرس و هم محقق است؛ اما دو شأن دیگر مورد غفلت قرار گرفته، تصمیم‌سازی و شاگردپروری است.

فاضلی‌مقدم با اشاره به اینکه از جمله متغیرهای سبک مدیریتی مقام معظم رهبری این است که همواره ارتباط بسیار خوبی با اساتید دانشگاه‌های کشور دارند، اضافه کرد: براساس نگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وظیفه استاد دانشگاه فقط آموزش و مدرس و تحقیق نیست؛ بلکه علاوه بر این‌ها نقش استاد در تصمیم‌سازی و شاگردپروری، بسیار اهمیت دارد و نظرات تخصصی اساتید بایستی در تصمیم‌گیری‌های مدیران برای رفع مشکلات کشور دیده شود، یعنی نقش استاد نقش تصمیم‌ساز برای تصمیم‌گیران است.

مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر اسلام ناب است و در این نظام، جایگاه استاد دانشگاه یک جایگاه تصمیم‌ساز و تربیت مدیران آینده کشور است، تصریح کرد: نکته مورد تصریح مقام معظم رهبری این است که اساتید دانشگاه‌های کشور براساس شکل‌گیری شبکه‌های هم‌اندیشی، نقش تصمیم‌سازی ایفا نمایند.

فاضلی‌مقدم در خاتمه گفت: تلاش طرح ضیافت اندیشه اساتید این است که نظرات تخصصی اساتید در قالب کارگروه‌های تخصصی برای رفع مشکلات کشور به مدیران ارائه شود.

انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، یک نعمت بزرگ الهی در دوران معاصر است که خداوند این نعمت را به ما داد، اظهار کرد: از دیکتاتوری پهلوی به نظام الهی مردمی جمهوری اسلامی ایران رسیده‌ایم که یک نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از بصیرت باعث شناخت مرز تاریکی از روشنایی می‌شود، افزود: یکی از شرایط مهم داشتن بصیرت و تقویت آن، شنیدن نظرات متخصصان و نخبگان دانشگاهی جامعه است؛ دوره‌های ضیافت اندیشه اساتید تلاش می‌کند نگاه واقع بینانه‌ای به جامعه داشته باشند و از نظرات اساتید فرهیخته و بزرگوار هم استفاده شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در خاتمه گفت: باید کوشش کرد یک فضای پرشور علمی و تضارب آراء در کارگاه‌های متعلق به طرح ضیافت اندیشه اساتید شکل بگیرد و تقویت شود.

انتهای پیام
captcha