بازگشت تولیدات هنری به چرخه فرهنگ ضروری است
کد خبر: 4199470
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
منصوری:

بازگشت تولیدات هنری به چرخه فرهنگ ضروری است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با تشریح جزئیات دو جشنواره سرود و هنرهای نمایشی، اعلام کرد: فرهنگ‌سازی فعالیت‌های هنری در جامعه مورد تأکید است. تمام هدف این است که فعالیت‌های هنری تولیدی به چرخه فرهنگی جامعه بازگردد.

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، امروز، 23 بهمن، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره ملی سرود «آفرینش»، برگزار شد، از برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش خبر داد و افزود: اولین دوره این جشنواره در سال 98 برگزار شده و پس از شیوع بیماری کرونا این جشنواره متوقف شده بود که فراخوان برگزاری پاییز امسال برای دومین سال با شعار «نغمه‌های روشن فردا» اعلام شد.

وی بهره‌مندی از فضای سرود و جریان‌سازی در این حوزه را به عنوان یکی از ابزارها و فرایندهای تربیتی یاد کرد و گفت: جامعه هدف این جشنواره افراد با گروه سنی 7 تا 22 سال هستند. جشنواره یاد شده در قالب موضوع آزاد، ایران، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، نام‌آوران ملی، آیین‌های بومی و سنتی فراخوان شده است.

منصوری اضافه کرد: ۵۳ گروه در قالب مجموعه‌ای هزار نفره آثار خود را به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال کردند. پس از داوری انجام شده 21 گروه با مجموعه نفرات 369 نفر به مرحله رقابت حضوری راه یافتند. این رقابت‌ها فردا، 24 بهمن در سالن کانون پرورش فکری استان برگزار می‌شود.

راهیابی دو گروه برتر استان به مرحله ملی

وی از راهیابی دو گروه سرود برتر استان به مرحله ملی مسابقات سرود خبر داد و افزود: هریک از گروه‌های برتر و شایسته تقدیر به ترتیب هفت میلیون و سه میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

منصوری در ادامه به تشریح جزئیات نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه، خانه ما است» پرداخت و ادامه داد: این جشنواره با هدف عمومی‌سازی و ارتقای ظرفیت نمایش در جامعه با موضوعاتی نظیر امیدآفرینی، نامداران، آیین‌های بومی و سنتی، طنز، محیط زیست و آزاد به عنوان یک واسطه تربیتی درنظر گرفته شده است.

وی در تکمیل توضیحات خود گفت: جشنواره فوق ویژه گروه سنی 12 تا 22 سال در نظر گرفته شده است. ۱۴ گروه به تعداد ۸۵ نفر آثار خود را در قالب فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که چهارشنبه، ۲۵ بهمن به صورت حضوری در سالن کانون پرورش فکری با یکدیگر رقابت می‌کنند که سه نمایش برتر به مرحله ملی اعزام خواهند شد.

این مقام مسئول در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای جشنواره هنرهای نمایشی نیز گفت: به سه گروه برتر پنج میلیون تومان جایزه نقدی اعطا می‌شود. علاوه بر جوایز گروه‌های برتر به تعدادی از نفرات برتر در حوزه‌های کارگردانی، عروسک‌گردانی و طراحی پوستر نیز جوایز فردی 300 هزار تومانی اعطا می‌شود.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه دو جشنواره یاد شده را پنج‌شنبه، 26 بهمن اعلام کرد و افزود: با توجه به پشت سر گذاشتن دوران کرونا، برای لولین بار جشنواره‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد و امید است بتوان جریان‌سازی دوباره‌ای برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان آغاز شود.

درخشش نمایندگان استان مرکزی در جشنواره قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین به درخشش نمایندگان استان در جشنواره ملی قصه‌گویی اشاره و با ابراز امیدواری از موفقیت و افتخارآفرینی نمایندگان استان در دو جشنواره سرود و هنرهای نمایشی در تصریح کرد: استان مرکزی اوایل دهه ۸۰ میزبان مرحله ملی جشنواره هنرهای نمایشی بوده است. استان برای برگزاری این دوره از مسابقات که تابستان سال آینده برگزار می‌شوداعلام آمادگی کرده است.

منصوری ضرورت فرهنگ‌سازی فعالیت‌های هنری در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: اثرگذاری این فعالیت‌ها باید در سطح جامعه قابل لمس باشد. گروه‌های هنری کانون، قبل از ورود به فضای مسابقات برنامه‌های خود را در مراسم‌های مختلف همچون مدارس ارائه کردند. تمام هدف این است که فعالیت‌های هنری تولیدی به چرخه فرهنگی جامعه بازگردد. همچنین با عقد تفاهم‌نامه با اداره‌کل استاندارد استان قصد داریم فرهنگ استاندارد را بین کودکان و نوجوان ترویج دهیم.

وی در پایان به حمایت‌های مادی و معنوی کانون پرورش فکری از گروه‌های نمایشی اشاره و اضافه کرد: تلاش ما این است که به سمت اقتصاد فرهنگ پیش رویم و گروه‌های نمایش بتوانند در سالن‌ها با فروش بلیط درآمد کسب کنند.

انتهای پیام
captcha