ضرورت تکمیل بانک جامع قرآنیان دانشگاهیان لرستان
کد خبر: 4200535
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

ضرورت تکمیل بانک جامع قرآنیان دانشگاهیان لرستان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: بانک جامع قرآنیان دانشگاه‌های لرستان نیاز به تکمیل دارد که برای انجام این کار به همکاری دانشگاه‌های استان نیاز است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، 29 بهمن‌ماه در جلسه شورای هماهنگی قرآن و عترت دانشگاه‌های لرستان، که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: چه چیزی بهتر از اینکه ما برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و خادمان قرآن و عترت در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در تمام دانشگاه‌ها واحد قرآن و عترت را داریم، افزود: این واحدها باید در قالب شورای سیاست‌گذاری‌های کلان را انجام داده و بعد از آن برنامه‌ها در بدنه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، اجرا شود.

کن‌کبود با تقسیم کارهای شورا به دو بخش قرآنی و عترتی بیان کرد: باید ببینیم که در این دو بخش چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم، به‌عنوان نمونه در بخش عترتی می‌توانیم در تمام مناسبت‌ها مانند ولادت‌ها و شهادت‌های اهل‌ بیت(ع) برنامه‌هایی داشته باشیم به‌ویژه در جشن نیمه شعبان که در پیش داریم می‌توانیم برنامه‌های خوبی داشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دانشگاه‌های لرستان برای این روز در نظر گرفته شده احیای شب نیمه شعبان است که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار خواهد شد و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این مراسم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه احیای شب نیمه شعبان یک سنت است که اگر آن را جدی بگیریم بخش اعظمی از مباحث عترت را پوشش می‌دهد، ادامه داد: تاکنون حدود 70 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

کن‌کبود تصریح کرد: بانک جامع قرآنیان دانشگاه‌های لرستان نیاز به تکمیل دارد که برای انجام این کار به همکاری دانشگاه‌های استان نیاز است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان از برگزاری اولین جشنواره مهدویت در دانشگاه‌های لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: یکی از ملزومات ما برای اجرای برنامه‎های متنوع داشتن یک تقویم عترت است.

انتهای پیام
captcha