رقابت سیاسی نامزدهای انتخاباتی و هواداران بر مدار قانون و اخلاق باشد
کد خبر: 4201179
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
فرماندار بیرجند:

رقابت سیاسی نامزدهای انتخاباتی و هواداران بر مدار قانون و اخلاق باشد

علی فاضلی‌فرد گفت: ناامن‌سازی فضای انتخاباتی از جمله اقداماتی است که می‌تواند فرصت‌های  انتخابات را بی‌اثر کند، بنابراین حفظ آرامش انتخابات و حرکت تمام کاندیداها و هواداران و جناح‌های سیاسی بر مدار قانون و اخلاق رعایت خویشتنداری بر برگزاری انتخابات سالم و بانشاط کمک می‌کند.

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجندعلی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص اینکه چه کنیم تا انتخابات سالمی در پیش داشته باشیم، گفت: صیانت از رأی مردم و حفظ امنیت انتخابات یکی از دغدغه‌های مهم این رخداد بزرگ سیاسی است که مطابق توصیه‌های امامین انقلاب رأی ملت امانتی است که در اختیار دست‌اندرکاران و متولیان امور قرار دارد و آن‌ها موظفند که تمام توان و تلاش خود را در جهت حفظ و حراست از آن به کار گیرند و این مهم در تمامی مراحل انتخابات اعم از قبل، حین و بعد از آن دارای مصادیق و الزاماتی است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

مسئولیت حفظ امنیت و سلامت انتخابات تنها بر عهده‌ ستاد انتخاباتی کشور و شورای نگهبان و نیروی انتظامی نیست بلکه تمامی جناح‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها و هواداران آن‌ها و آحاد ملت در این زمینه نقش دارند و تأثیرگذار هستند. لذا، آسایش و پررنگ‌شدن فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی که در روزهای نزدیک به زمان برگزاری انتخابات به اوج خود می‌رسد سلامت این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

تلاش برای حفظ سلامت رقابت‌های انتخاباتی در چارچوب اخلاق و قانون فراتر از یک رفتار سیاسی مورد انتظار بوده که یک فریضه و تکلیفی است برای همگان که با پرهیز از دروغ و افترا، تخلیه‌ بزرگنمایی مشکلات، اسراف هزینه‌های غیرشرعی، دادن وعده‌های غیرواقعی خارج از توان نماینده و خرید و فروش رأی نمونه‌هایی از دغدغه‌هایی است که توجه به آن متضمن سلامت انتخابات خواهد بود.

انتخابات محضر وحدت و انسجام ملی است که لازمه‌ این وحدت وجود آرامش و حاکم بودن جوی آرام بر فضای انتخابات و فرایند برگزاری آن است. لذا، ناامن‌سازی فضای انتخاباتی از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند فرصت‌های انتخابات را بی‌اثر کند و آن‌ها را برای انسجام و امنیت کشور مبدل کند. بنابراین، حفظ آرامش انتخابات و حرکت تمام کاندیداها و هواداران و جناح‌های سیاسی بر مدار قانون و اخلاق رعایت خویشتنداری بر برگزاری انتخابات سالم و بانشاط کمک می‌کند.

وی در ارتباط با اینکه چطور مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشیم، اظهار کرد: تلاش برای تحقق شرکت که حداکثری تمامی شهروندان در فرایند انتخابات که مدنظر رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی است مقدم بر رفتارهای سیاسی و جناحی بوده که مهم‌تر از نتیجه انتخابات است. لذا، ضرورت دارد تمامی اقشار با جناح‌های مختلف در جریان‌های سیاسی با مشارکت حداکثری به‌مثابه یک شاخص مهم در حفظ و پیشبرد منافع ملی توجه به اهتمام ویژه داشته باشند.

از هر اقدامی که به انتخابات لطمه وارد می‌کند باید پرهیز کرد، چراکه تلاش دشمنان و معاندان برای دور کردن مردم از صندوق رأی و القای شبهه در خصوص بی‌اثر بودن انتخابات است. لذا، رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای سال نسبت به آن هشدار دادند که حضور حداکثری مردم در انتخابات اهمیت بسیاری دارد.  

تمامی کسانی که می‌خواهند ایران قوی داشته باشند باید برای اتحاد و انسجام ملی آن تلاش کنند و تمام توان خود را به کار بگیرند و برای تحریک غیرت ایرانی و حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رأی همان‌گونه که مردم غیور انقلابی و بصیر ایران اسلامی علی‌رغم تمامی توطئه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی برای تفرقه‌افکنی و ایجاد فاصله بین مردم و نظام در راهپیمایی 22 بهمن حماسه‌ جدیدی آفریدند و برخلاف تلاش‌های دشمن پای نظام انقلابشان هستند در 11 اسفندماه جاری نیز این حماسه را تکرار خواهند کرد و سیلی محکمی بر پیکره‌ نیمه‌جان استکبار جهانی خواهند زد.

دشمنان به دنبال کاهش مشارکت هستند. رصد انتخابات در ایران و حساسیت آن برای دشمنان انقلاب به دلیل کارکردها و دستاوردهای آن مهم است زیرا انتخابات مهمترین پیوند مردم و نظام است به میزانی که مشارکت بالا باشد مهر تأییدی بر پای انقلاب خورده و از این‌رو دشمن مردم را نسبت به سرنوشتشان بی‌تفاوت می‌کند تا مردم با دلسردی و ناامیدی از صندوق رأی فاصله گرفته و در انتخابات شرکت نکنند و در صدد است تا با سم‌پاشی مردم را از صندوق رأی و مشارکت جدا کرده و به نظاره نتایج سم‌پاشی خود بنشیند.

مشارکت در انتخابات یک اصل مهم است ولی در کنار آن انتخاب اصلح نیز اهمیت دارد که به‌عنوان خروجی کار انتخابات محسوب می‌شود بهترین انتخاب یا به عبارتی انتخاب اصلح باید مبتنی بر شاخصه‌هایی باشد که بهترین شاخصه‌های آن انتخاب گزینه مناسبی که باید در کلام و بیان رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی جستجو کرد که برای نماینده مجلس ویژگی‌هایی را بیان کردند که توجه به آن ما را به یک انتخاب هوشمندانه و بابصیرت رهنمون می‌کند. لذا، با حضور یکپارچه‌ و حداکثری مردم در انتخابات 11 اسفندماه بار دیگر حماسه‌ سیاسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha