معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در اردبیل
کد خبر: 4201375
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در اردبیل

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با برگزاری مراسم اختتامیه برگزیدگان خود را معرفی کرد.

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، مراسم اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با حضور جمعی از مسئولان استانی و گروه‌های شرکت‌کننده، دوم اسفند ماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به آغاز فرایند جشنواره سرود در استان اردبیل گفت: ۴۰ گروه با بیش از ۷۰۰ عضو با ارسال فیلم اجرا‌های خود متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که با پایش اجرا‌ها از ۱۲ گروه برای رقابت در مرحله استانی دعوت به عمل آمد که امروز با پایان یافتن این رقابت‌ها، دو گروه برگزیده در بخش‌های آزاد و کانونی برای حضور در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

ملک‌زاده فرد در ادامه سخنان خود بابیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی ما هستند، گفت: امروز ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و در رأس آن استانداری اردبیل در کنار کانون بودند و برای برگزاری این جشنواره ما را حمایت کردند که نتیجه این تلاش‌های جهاد گونه، تولید و اجرای سرود‌هایی بود که فرزندان ما را با مفاهیم ارزشی همچون ایثار، شهادت، وطن و پرچم آشنا ساخت.

وی سیاست کانون برای سال آینده را توجه ویژه به قشر نوجوان و فعالیت‌های دینی مذهبی عنوان کرده و افزود: مراکز کانون در استان که محیطی سالم و مطمئن برای خانواده‌ها محسوب می‌شود، در اختیار نوجوانان و گروه‌های جهادی است تا کار با این قشر به‌صورت مستمر ادامه داشته و با برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های درخور توجه و مناسب شاهد اتفاقات خوب برای این عزیزان باشیم.

استانداری اردبیل، حامی گروه‌های هنری در احیای هنر سرود

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مسئله سرود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند سرود در گسترش مفاهیم ارزشی و فرهنگ‌سازی همواره مورد سفارش و تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و ما نیز برای توسعه جایگاه این هنر مردمی تلاش کرده و در عمل به توصیه معظم له برای انتخاب و نشر موضوعات ارزشی، اسلامی، انقلابی و ملّی، از گروه‌های سرود حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه نگاه دولت به اعتلای هنر سرود نگاه حمایتی است، بیان داشت: برای احیای سرود در دولت سیزدهم هم‌زمان با ایام دهه فجر که جشنواره‌های مختلفی در این مناسبت برگزار می‌شود، جشنواره ملی سرود فجر نیز برای اولین بار شکل‌گرفته و اجرا شد.

باقلاچی تصریح کرد: با توجه به تاثیرگزاری سرود در اقشار مختلف مردمی و در راستای پرورش استعداد‌ها در این زمینه، موضوع برگزاری جشنواره ملی سرود به میزبانی استان اردبیل مطرح‌شده است که با حمایت اساتید و هنرمندان فعال در این حوزه برای برگزاری این رویداد هنری برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد گرفت.

توجه به مقوله فرهنگ و هنر در تربیت نسل آینده ساز کشور

سردار غلام عسگر کریمیان، رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس هم در بیان سخنانی، گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند که برای پرورش آن‌ها در جهت قبول مسئولیت‌های مهم باید به امر فرهنگ توجه جدی شود.

فرمانده سابق سپاه عاشور خاطرنشان کرد: دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ابزار رسانه را در راستای ایجاد بحران هویت در نسل جدید انقلاب بکار گرفته است که تا با تحمیل وابستگی فرهنگی هویت جعلی و دلخواهشان را در کشور ایجاد کنند که ما نیز به پشتوانه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی زیر سلطه فرهنگ غرب نخواهیم رفت.

وی بابیان هنر ابزاری مؤثر در انتقال فرهنگ و مفاهیم اعتقادی است، عنوان کرد: سرود یک کار فرهنگی و هنری و است که با انتقال یک پیام و باور درست ماندگارتر خواهد بود و امیدوارم این قبیل فعالیت‌ها ادامه‌دار بوده و اعتباراتی ویژه برای انجام کار‌های فرهنگی و تربیتی مؤثر در حوزه کودکان و نوجوانان اختصاص یابد.

کریمیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: علی‌رغم اینکه جنگ‌ها صحنه‌های خشونت باری را به همراه دارند، اما دوران دفاع مقدس زیبایی‌های خاص خودش را هم داشت که با تولید سرود، قصه و نمایش می‌توان بچه‌های خودمان را بافرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ غیرت، ایثار و مقاومت بود آشناسازیم تا در ادامه مسیر بالندگی، عزت و استقلال کشور غیرتمندانه در عرصه دفاع حضورداشته و از کیان و اعتقاداتمان صیانت کنند.

قرائت بیانیه و آرای هیئت داوران

در ادامه این مراسم با قرائت بیانیه و آرای هیئت‌داوران دومین جشنواره سرود آفرینش استان اردبیل شامل سید جلیل صفوی، فتانه احمدی هادی و حسین یوسفی از میان ۱۲ سرود راه‌یافته به مرحله استانی، عرفان محرمی از گروه سرود «بیز ایزانین، ایران بیزیم» به جهت هدایت عالمانه و شایسته، جایزه هیئت‌داوران در بخش رهبری گروه را به دست آورده و آرمین معیّری از گروه «پرچم افتخار» جایزه‌ی هیئت‌داوران در بخش تک‌خوان را کسب کرد.

هم‌چنین به جهت توجه به فرهنگ فولکلور و استفاده مناسب و صحیح از هارمونی و ارائه خلاقانه آن در بخش تنظیم و اجرای موسیقی، جایزه هیئت‌داوران به خانم نگین جوان مولایی از گروه سرود «وطن» تعلق گرفت.

هیئت‌داوران در بخش آزاد نیز ضمن تشکر از گروه‌های شرکت‌کننده، گروه اجرایی «بیز ایزانین، ایران بیزیم» را شایسته‌ی تقدیر در این بخش دانسته و در ادامه گروه اجرایی «پرچم افتخار» را به‌عنوان گروه برگزیده انتخاب و جهت شرکت در مرحله بعدی جشنواره معرفی کردند.

هم‌چنین اعضای این هیئت در بخش کانونی نیز گروه اجرایی «از تبار ایمان» به سرپرستی لیلا خلیفه سقا از مرکز شماره ۳ کانون اردبیل را به‌عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی کرده و با انتخاب گروه اجرایی «به‌سوی آزادی» از مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان انگوت به سرپرستی افسانه سادات مزین به‌عنوان برگزیده، این گروه را شایسته‌ی شرکت در مرحله کشوری جشنواره دانستند.

انتهای پیام
captcha