منتظر واقعی بیش از دیدن، دنبال جلب نگاه امام زمان(عج) است
کد خبر: 4201470
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

منتظر واقعی بیش از دیدن، دنبال جلب نگاه امام زمان(عج) است

عفاف حکیم‌فرقان گفت: عمده هدف و غایت، درخواست، شعر و سرودهای شاعران دنبال این است که من تو را ببینم، در حالی‌ که منتظر واقعی باید دنبال جلب نگاه امام زمان(عج) به خود باشد.

عفاف حکیم فرقان، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، عفاف حکیم‌فرقان، استاد حوزه و دانشگاه در همایش «مادرانه» که شامگاه سوم اسفندماه در سالن شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی به تشریح و تحلیل فرازی از دعای ندبه پرداخت و گفت: «مَتى تَرانا وَ نَراكَ» جمله‌ای است که در آن تعارض وجود دارد، در حالی‌ که امام صادق(ع) نگاه و عنایت امام را بر جریان جامعه مدعی انتظار که حرف از «نراک» می‌زند، مقدم کرده است.

وی بیان کرد: عمده هدف و غایت، درخواست، شعر و سرود‌های شاعران دنبال این است که من تو را ببینم، در حالی‌ که منتظر واقعی باید دنبال جلب نگاه امام زمان(عج) به خود باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید به معنای رؤیت و شهود، نگاه ویژه داشته باشیم و آن این است که امام جانشین خداست به این معنا که آینه تمام‌نمای اسماء و صفات الهی است و ۱۰۰ اسم و صفت خداوند را متجلی و منعکس می‌کند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که خداوند در بحث رحیمیت خود نگاه عام و خاص دارد، اهل‌ بیت(ع) نیز نگاه عام و خاص به موجودات عالم دارند و عنایت خاص حضرات مخصوص انسان‌های خاص خداوند می‌شود که بقیه از آن محروم هستند. 

این استاد حوزه اظهار کرد: در «متی ترانا»، نگاه ویژه حضرت حجت وجود دارد و این‌ یک نگاه تشریفی است که نسبت به همه یاران خود این نگاه را ندارند و تا «ترانا» اتفاق نیفتد؛ «نراک» به درد نمی‌خورد. 

وی به شرایط رسیدن به «ترانا» پرداخت و افزود: التزام عملی به باید و نباید و واجب و حرام باید به‌صورت قطعی و صددرصد صورت گیرد تا نگاه امام حی و حاضر را به خود جلب کنیم؛ اگر کسی التزام عملی را رعایت کرد و وظایف و تکالیف خود را انجام داد، «ترانا» محقق می‌شود و امام نگاه تشریفی به آن‌ها خواهد داشت. 

حکیم‌فرقان با بیان اینکه در زمان غیبت نمی‌توان رؤیت و شهود امام را به‌صورت محسوس درک کرد، گفت: امام عقول را به تکامل می‌رساند و باید باور کرد امام عنایت ویژه به قلوب موالیان خود دارند.

انتهای پیام
captcha