رأی‌گیری انتخابات در لرستان آغاز شد + عکس
کد خبر: 4202721
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

رأی‌گیری انتخابات در لرستان آغاز شد + عکس

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با سراسر کشور از صبح امروز جمعه، ۱۱ اسفندماه در لرستان آغاز شد.

رأی‌گیری انتخابات در لرستان آغاز شدبه گزارش ایکنا از لرستان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز جمعه، ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح در شهرهای استان لرستان آغاز شده است.

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند که استان لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و ۳۵۰ نامزد برای کسب ۹ کرسی مجلس دوازدهم با هم رقابت می‌کنند. 

براساس قانون زمان رای‌گیری به مدت ۱۰ ساعت از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر اعلام شده است و تمامی شعب در سراسر استان آماده اخذ رأی از واجدین شرایط متولدین ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۴ و ماقبل آن هستند.

احسان یاوری، رئیس ستاد انتخابات استان لرستان در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به آغاز فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در لرستان، گفت: رأی‌گیری در ۱۶۵۴ شعبه مستقر در ۷ حوزه انتخابیه استان بدون هیچ‌گونه مسئله‌ای آغاز شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر در این استان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری واجد شرایط رأی دادن هستند.همچنین ۷۴ هزار و ۱۶۹ رأی اولی براساس آمار کدملی‌ها در استان داریم اما ممکن است به علت مهاجرت، آمار این رأی‌دهندگان کاهش یابد.

یاوری با بیان اینکه تعداد ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در فرآیند انتخابات حضور دارند، افزود: شهروندان لرستانی از بین ۲۵۸ نامزد انتخابات مجلس ۹ نفر را برای ۷ حوزه انتخابیه، انتخاب خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: تعرفه‌های رأی‌گیری در این دوره به منظور تسریع در روند انتخابات تجمیع شده‌اند و هر رأی‌دهنده برای هر دو رأی خود مربوط به مجلس و خبرگان رهبری تنها یک بار احراز هویت می‌شود.

انتهای پیام
captcha