اعتیاد کودکان به گوشی چطور شکل می‎‌گیرد
کد خبر: 4203200
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

اعتیاد کودکان به گوشی چطور شکل می‎‌گیرد

یک روانشناس و مشاوره خانواده گفت: خانواده‌ها تأثیر بسیار مهمی در اعتیاد کودکان به موبایل دارند، لذا اگر درک درستی از تربیت کودک نداشته باشند و او را به حال خود بگذارند باعث می‌شود کودک به محتوای نادرست فضای مجازی روی آورد و باعث آسیب رساندن به کودک خود شوند.

علی اکبری، روانشناس و مشاوره خانوادهعلی اکبری، روانشناس و مشاوره خانواده در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سبک زندگی خانواده تأثیر بسیار مهمی بر اعتیاد کودکان به گوشی دارد، گفت: اگر خانواده‌ها نسبت به کودکان موارد تربیتی را اعمال نکنند و مراقبت صورت نگیرد ممکن است شکل‌گیری شخصیت کودک با مشکلاتی همراه باشد.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: آسیب‌های زیادی امروزه در فضای مجازی وجود دارد و اگر خانواده‌ها نتوانند کودک خود را در استفاده از محتواهای منتشر شده در این فضا کنترل کنند، باعث می‌شود احساسات و رفتار کودک تحت‌تأثیر ناهنجاری‌ها قرار گیرد و در وجود کودک نهادینه شود.

اکبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد اعتیاد به موبایل کم‌کم شکل می‌گیرد و روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، افزود: خانواده‌ها تأثیر بسیار مهمی در اعتیاد کودکان به موبایل دارند، لذا اگر درک درستی از تربیت کودک نداشته باشند و او را به حال خود بگذارند باعث می‌شود کودک به موبایل و محتوای نادرست فضای مجازی روی آورد و باعث آسیب رساندن به کودک خود شوند و این کودک در بزرگسالی به راه‌های نادرست کشیده شود.

روانشناس و مشاوره خانواده با تأکید بر اینکه زوجین قبل از فرزند‌آوری باید درک درستی از تربیت فرزند داشته باشند، اظهار کرد: بازی والدین با کودکان یکی از لحظات شیرینی است که کودک تجربه می‌کند، که در این راستا بهتر است والدین خود را موظف بدانند به باید و نبایدهای استفاده از وسایل بازی در فضای حقیقی و مجازی و رعایت حریم‌ها آگاه باشند و کنترل لازم و متعارف را بر کودک خود داشته باشند.

وی گفت: در دنیای امروز می‌بینیم که کودکان علاقه زیادی به استفاده از گوشی والدین خود دارند و این امر به مرور در کودکان به یک اعتیاد منجر می‌شود که همچنان اثرات منفی آن در بزرگسالی ادامه خواهد داشت. فرزندانی که از کودکی به گوشی اعتیاد دارند و محتواهای نامناسب را در فضای مجازی نگاه می‌کنند باعث می‌شود در بزرگسالی به انحرافات اجتماعی روی بیاورند و زندگی اجتماعی آنها دچار آسیب شود.

انتهای پیام
captcha