کار خیر را کوچک نشمارید
کد خبر: 4203485
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
در «توشه عاشقی» مطرح شد

کار خیر را کوچک نشمارید

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «هیچ کار خیری را کوچک نشمارید» گفت: باید انسان در انجام کار خیر دید خدایی داشته باشد و برای رضای خداوند آن را انجام دهد.

گلریزان پویش «توشه عاشقی» در جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، مراسم گلریزان «توشه عاشقی» با هدف جمع‌آوری بسته معیشتی دانشگاهیان لرستان، امروز، 14 اسفندماه در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد لرستان با حضور خیرین و مسئولان دستگاه‌های مددرسان استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‎آباد در این مراسم که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان و با همکاری جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، بر انجام کارهای خیر و خدمت‌رسانی به قشر محروم تأکید کرد و گفت: نیکوکاری از نظر عرف، عقل و شرع امری پسندیده است و از اهمیت و جایگاه بلندی در رفتارهای اجتماعی برخوردار است.

وی ادامه داد: از نظر قرآن، احسان و نیکوکاری یکی از مهم‌ترین ابزارهای تکاملی بشر به‌شمار می‌رود و موجب می‌شود تا انسان به جایگاهی برسد که شایسته مقام انسانیت، کرامت و شرافت اوست که به‌عنوان اشرف مخلوقات انتخاب و به کائنات معرفی شده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه می‌دانیم خدمت به خلق‌الله عبادت است و باید خیرین شکرگزار این توفیقی که نصیب آنها شده است باشند، چراکه برکات کمک‌رسانی به محرومان در زندگی افراد تأثیرگذار خواهد بود.

شمسی‌فر با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «هیچ کار خیری را کوچک نشمارید»، اضافه کرد: باید انسان در انجام کار خیر دید خدایی داشته باشد و برای رضای خداوند آن را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه قدم‌گذاری در مسیر انفاق و خدمت به مردم بسیار ارزشمند است به‌گونه‌ای که آموزه‌های دینی و ائمه‌ اطهار(ع) همواره بر این امر تأکید داشتند، اظهار کرد: قطعاً انسانی که برای رضای خداوند قدم خیری برمی‌دارد و دلی را شاد می‌کند جزو محسنین خواهد بود.

شمسی‌فر با بیان اینکه انجام کارهای خیر همدلی و وفاق را در جامعه پررنگ‌تر می‌کند، گفت: افراد تأثیرگذار می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد روحیه احسان و نیکوکاری در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha