حقوق درختان در قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد
کد خبر: 4203655
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان:

حقوق درختان در قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی از تأکیدات دین اسلام برای جلوگیری از آسیب به محیط زندگی انسان است، گفت: در روایات اسلامی آمده است خداوند متعال در روز قیامت از انسان درباره رعایت حقوق درختان هم سؤال می‌کند.

روز درختکاری دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، 15 اسفندماه در آیین کاشت نهال که به‌مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی از جمله تأکیدات دین اسلام برای جلوگیری از آسیب به محیط زندگی انسان است.

وی با اشاره به اینکه درخت در تعالیم اسلامی دارای حق است؛ یکی از حقوق درخت این است که به آن رسیدگی شود و از درخت مراقبت و نگهداری شود، ادامه داد: گسترش فضای سبز، درختکاری و مراقبت از درخت از موارد مهمی است که انبیای بزرگ الهی به آن عمل کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از کارهایی که در رأس امورات دنیایی و دنیوی با نیت و انگیزه‌های الهی انجام می‌دادند غرس و کاشت نهال و درخت بود.

مؤیدی افزود: حتی امروزه شاهد هستیم آثار و بقایای نخلستان ایجاد شده توسط امیرالمؤمنین(ع) در مدینه موجود است و این گویای اهمیت کاشت نهال، درختکاری و توجه به منابع طبیعی در سبک و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) است. در روایات اسلامی آمده است خداوند متعال در روز قیامت از انسان درباره رعایت حقوق درختان هم سؤال می‌کند.

یادآور می‌شود، در این روز  700 نهال و درخت در سایت مرکزی دانشگاه لرستان به همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان غرس شده است.

انتهای پیام
captcha