اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی لرستان در ماه رمضان
کد خبر: 4204859
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی لرستان در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اعلام برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: در بحث مفاهیم و معارف قرآنی در نظر داریم حداقل ۲۰۰ هزار نفر را با معارف قرآنی آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: با سازمان صدا‌وسیما در برگزاری ویژه‌برنامه‌های افطار و سحر همکاری خواهیم داشت. همچنین در بحث انس با قرآن با برخی ادارات مانند آموزش و پرورش به‌صورت ویژه کار می‌کنیم که در این زمینه تولید پیک نوروزی قرآنی را داریم که آماده شده و باید چاپ و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد و در دانشگاه‌ها نیز در فضای حقیقی و مجازی اتفاقات ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات عمومی جزءخوانی و قرائت قرآن بیان کرد: برای ترویج مفاهیم و ارزش‌های قرآنی نیز از طلبه‌ها و مدرسان حوزه علمیه استفاده می‌کنیم. جلسات محوری تفسیر قرآن با محوریت ائمه جمعه با محوریت آیات اندیشه اسلامی، تولید موشن پادکست داریم که برای هر آیه یک موشن و چندین تغییر ویژه برای فضای مجازی تولید شده، ویژه ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه موضوع حفظ آیات را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌ریزی کردیم، بیان کرد: نیاز به کادرسازی و نیروسازی قرآنی و کنشگر قرآنی داریم که در این زمینه عقب مانده‌ایم.

قدرتی با اشاره به اینکه در نظر داریم در انس با قرآن و آشنایی با قرآن حداقل ۹۰۰ هزار نفر مخاطب داشته باشیم، ادامه داد: همچنین در بحث مفاهیم و معارف قرآنی نیز در نظر داریم حداقل ۲۰۰ هزار نفر را با معارف قرآنی آشنا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اجرای طرح حفظ ۵۰ آیه موضوعی در استان افزود: در بحث حفظ قرآن از ۲ تا ۵۰ آیه در نظر داریم حداقل ۲۵ هزار نفر حافظ داشته باشیم و برای تربیت کنشگر نیز افق دید ما روی پنج هزار نفر است.

وی افزود: مخاطب ما به‌صورت عمومی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و همه اقشار را برای اجرای طرح مسطورا که به معنای زندگی با تک تک آیه‌هاست، در نظر گرفتیم.

قدرتی با اشاره به اینکه دنبال ایجاد تسهیل‌گری ویژه در سطح استان برای مجموعه‌های مردمی هستیم، تصریح کرد: شش کتاب تبیینی اندیشه اسلامی در قرآن تولید شده و با مخاطب‌های مختلف که یک عنوان دارد، اما برای هر قشر از مخاطبان ویژه طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در زمینه اعزام مبلغ امسال به جهت کیفی اساتید خوبی وارد استان می‌شوند، اعزامی‌های قم ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده است و در کل با احتساب طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه استان این عدد چندین برابر خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد شبکه تبلیغی صبرایی و آسرایی ویژه مبلغ‌های بانو در لرستان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های سلامت معنوی را خواهیم داشت. اگر شرایط جوی اجازه دهد جزء‌خوانی رسمی را در چهارباغ یا قلعه فلک‌الافلاک برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه برای نوروز یک بسته ویژه نیاز است، گفت: سال گذشته مقداری ناهماهنگی شد و این موضوع در ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی طرح شد که یک برنامه خوب را اماکن و نیروی انتظامی دارد که چند مکان برای خدمات‌دهی تغذیه در نظر گرفته شده است و نقاط خاصی را مشخص کردند و ما از لحاظ فرهنگی نیز در کنار تفرجگاه‌ها و پارک‌های پرتردد ایستگاه سلامت معنوی و مناجات، دعا و نماز را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در یکی از پارک‌ها جنگ عیدانه معنوی داشته باشیم، بیان کرد: ترویج قرآن و جذب قشر خاکستری نیاز به گفتمان‌سازی دارد و همه باید با هم همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha