برپایی 160 محفل جزءخوانی قرآن در همدان
کد خبر: 4205096
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

برپایی 160 محفل جزءخوانی قرآن در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برپایی 160 محفل قرآنی در این استان خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان کرسی جزءخوانی محوری در هر شهرستان و کرسی‌های قرآن محله‌ای متعدد در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدانحجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همایش مبلغان با رویکرد برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور یک هزار و 100 نفر از مبلغان خانم و آقا برگزار شد و در نهایت اجلاسیه‌ای برای ارائه گفتمان مشترک ماه مبارک انجام شد.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان یک کرسی جزءخوانی محوری در هر شهرستان و کرسی‌های قرآن محله‌ای متعدد در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در مجموع در ایام ماه مبارک ۱۶۰ محفل و کرسی قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود.

ارتقایی با اشاره به اعزام یک هزار و 500 مبلغ به یک هزار و 200 نقطه تبلیغی در سطح استان گفت: در هر شهرستان در کنار مبلغان بومی استان، مبلغان اعزامی از قم در استان مشغول به مباحث تبیینی هستند، 400 نفر از مبلغان اعزامی از قم و 600 نفر از مجموع کل مبلغان نیز خانم هستند.

وی از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در یک هزار و 500 نقطه استان خبر داد و افزود: آیین معنوی اعتکاف ماه مبارک رمضان در دهه سوم در سه دوره عمومی و تخصصی و اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌شود. سنت افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه نیز انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: منابر تخصصی با همکاری امور رسیدگی مساجد با عنوان «تعالی منبر» راه‌اندازی شده است، در هر دهه افراد منبری شاخص به‌صورت چرخشی در مساجد حضور پیدا می‌کنند. در شهر همدان 45 مسجد برای این طرح در نظر گرفته شده است، این طرح در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha