ساختار اقتصادی کشور اسلامی نباید بر پایه مکاتب غربی باشد
کد خبر: 4205912
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

ساختار اقتصادی کشور اسلامی نباید بر پایه مکاتب غربی باشد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه دستورات دین اسلام تمام حوزه‌های زیست انسان را دربر می گیرد، گفت: نمی‌شود جامعه صرفاً در نماز و روزه تابع قرآن باشد، اما در حوزه اقتصاد تابع مکتب غرب شود و در چنین حالتی دعا کردن برای رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رزق تأثیری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، سخنران حرم بانوی کرامت در بیان نکات تفسیری جزء پنجم قرآن کریم در محفل جزءخوانی حرم مطهر بانوی کرامت که روز گذشته، 26 اسفندماه با اشاره به آیه ۶۵ سوره نساء گفت: ایمان باید همیشگی و دائمی باشد؛ متأسفانه برخی هرکجا ایمان برایشان هزینه داشته باشد، آن را کنار می‌گذارند.

وی ضمن اشاره به فراز‌هایی از معانی آیه ۶۵ سوره نساء به طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ایمان آوردن به همه دستورات الهی و عدم گزینش آن‌ها و پایبندی به حکم رسول خدا در موارد اختلافی جلوه‌ای از ایمان حقیقی به خداست.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه تعهد مؤمن براساس منفعت‌طلبی نیست، اظهار کرد: مؤمنی که بخواهد قرآن را در زندگی خود ملاک و معیار قرار دهد، در برابر همه احکام الهی احساس مسئولیت می‌کند، چراکه تعهد مؤمن، همگانی، همه جایی و همیشگی است.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: کسانی که ایمان به خدا داشته، نماز را برپا و زکات بپردازند، اما تسلیم اوامر پیامبر گرامی اسلام نباشند، «لَکانُوا بذلکَ مُشرِکِینَ» خواهند بود.

وی با بیان اینکه برخی از انسان‌ها تا جایی که ایمان برایشان منفعت داشته باشد مؤمن و اگر ایمان هزینه داشته باشد، ایمان را کنار می‌گذارند، بیان کرد: در برخی از موارد بانوانی هستند که حجاب را به خاطر تمسخر دیگران کنار می‌گذارند یا کسی به انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی تا جایی که به ضرر او نباشد پایبند است، یا اینکه فردی که مبادرت به قطع رابطه با خویشاوندان می‌کند نشان‌دهنده ضعف در ایمان است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه در یک نگاه کلان اساساً دین اسلام مجموعه‌ای به هم پیوسته از دستوراتی است که کنار هم معنا پیدا می‌کنند، اضافه کرد: دستورات دین اسلام تمام حوزه‌های فردی، عبادی، خانواده، اقتصاد و سیاست را دربر می‌گیرد و نمی‌شود جامعه صرفاً در حوزه نماز و روزه تابع قرآن باشد، اما در حوزه اقتصاد تابع مکتب غرب شود.

وی تصریح کرد: معنا ندارد ساختار اقتصادی یک کشور بر پایه مکاتب غربی تنظیم شود، اما در هیئت‌های مذهبی و نماز جمعه برای برکت و توسعه رزق دعا شود، چراکه این ساختار اقتصادی با این دعا‌ها ناسازگار است؛ اگر بخواهیم به بخشی از قرآن عمل و بخش دیگری را کنار بگذاریم، مصداق ایمان گزینشی خواهد بود.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه کسی که بخشی از دستورات دین به نفع دنیای مادی‌اش نباشد را نپذیرد، ایمان ندارد، یادآور شد: ایمان کامل در گرو تسلیم مطلق در برابر پیامبر گرامی اسلام و تعالیم قرآنی است؛ مسئله جدایی دین از سیاست تفکری باطل و حیله دشمنان برای تسلط بر جامعه اسلامی است.

انتهای پیام
captcha