جشن گلریزان آزادی زندانیان لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4206306
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

جشن گلریزان آزادی زندانیان لرستان برگزار شد + عکس

به مناسبت ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان لرستان برگزار شد.

جشن گلریزان آزادی زندانیان لرستان برگزار شد + عکسبه گزارش ایکنا از لرستان، به مناسبت ماه مبارک رمضان و در آستانه فرا رسیدن سال جدید جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان لرستان امروز، ۲۸ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام شهواری، رئیس کل دادگستری استان لرستان و جمعی از خیرین نیک‌اندیش و مسئولان و کارکنان دادگستری استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

در این آیین تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد، جرائم مالی غیر کلاهبرداری، مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادفات، با همت خیرین نیک‌اندیش آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

در این مراسم، توکل شاکرمی، مدیر ستاد دیه لرستان در سخنانی از آزادی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند که از این مبلغ حدود ١١ و نیم میلیارد تومان کمک خیران بوده است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان در این آیین با اشاره به آیات شریفه و عظمت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گفت: خدایی که عظمت‌آفرین است از قرآن به عنوان قرآن عظیم یا قرآن مبین، مبارک، کریم، مجید، نور یاد می‌کند. قرآن ثقل اکبر است و عترت ثقل اصغر، ثقل یعنی شیء گرانبها، عترت یعنی امامان عزیزی که وجود و خلقت عالم آفرینش به واسطه آن‌هاست، «لولا الحجه لساخت الارض باهلها» اگر امام معصوم از جانب خداوند متعال نباشد، جهان نابود می‌شود، لذا آن‌ها به این اوصاف مزین شده‌اند، به این معنا که بزرگی که از او بزرگ‌تر نداریم.

وی افزود: قرآن کریم نامه‌ای است که به وسیله پیک الهی بر قلب مطهر رسول اکرم(ص) نازل و برای هدایت بشریت آمد، عهدنامه‌ای که اگر به محتوای آن عمل و در متن آن تأمل و تدبر شود، رمز موفقیت بشریت خواهد بود، اما پیامبر در روز قیامت از بعضی از امت خود به خاطر مهجوریت قرآن شکایت خواهد کرد، ان شاءالله در ماه مبارک رمضان قرآن بخوانیم و تدبر کنیم.

شاهرخی ادامه داد: سیره و روش اهل‌بیت عصمت و طهارت این است که دائماً به فقرا کمک کنند، طبق فرموده قرآن اینان کسانی هستند که دل‌هایشان مالامال از عقیده به روز قیامت است و در مسیر الهی حرکت می‌کنند، جزو رستگاران هستند، از آنجایی که مردم ما عاشق و شیفته حضرات معصومین هستند، فرهنگ کمک کردن جزو فرهنگ مردم ایران اسلامی است و به حمدالله طبق فرموده قرآن جزء محسنین هستند و با همین سنت حسنه و پسندیده که دل‌های خانواده‌های مستمند و فقرا را شاد می‌کنند، فردای قیامت که تقطعت بهم الاسباب است، در امنیت و آرامش هستند و این کار و سنت حسنه گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز، از سنت‌های حسنه و کارهای بسیار ارزشمندی است که دل‌های خانواده‌های زیادی را شاد خواهد کرد و باعث راحتی در عالم قبر و برزخ و قیامت، برای خیرین و نیکوکاران خواهد بود.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام سعید شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان در رابطه با اهمیت کار خیران و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مباحثی را بیان کرد.
انتهای پیام
captcha