حُب مال؛ مانع بهره‌مندی از رحمت الهی + فیلم
کد خبر: 4206557
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
تفسیر آیات نور/ ۱۶

حُب مال؛ مانع بهره‌مندی از رحمت الهی + فیلم

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حُب مال مانع رحمت خدا می‌شود، گفت: حب مال انسان را زمین‌گیر و جهنمی می‌کند و براساس آیه ۱۶۱ از سوره نساء، کسانی که به مال مردم تعرض کرده و برای خود جمع‌آوری می‌کنند، «عَذَابًا أَلِيمًا» یعنی مجازات دردناک در انتظارشان خواهد بود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، یکم فروردین‌ماه در جلسه بیان معارف قرآنی در مسجد فاطمه زهرا(س) شهرکرد با اشاره به مضامین نورانی آیه 161 سوره نساء «وَأَخْذِهِمُ الرِّبَا وَقَدْ نُهُوا عَنْهُ وَأَكْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ ۚ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا» مراقبت مؤمن نسبت به کسب مال حرام را یادآور شد و گفت: هر زندگی که مال حرام در آن راه پیدا کند دوام نخواهد داشت و فرزند صالح در آن رشد و پرورش نمی‌یابد و چنین کانونی، بهشتی نخواهد بود.

وی با ذکر اینکه مال حرام زیرآب زندگی سالم را می‌زند، ادامه داد: دزدی، اختلاس، کم‌کاری و کوتاهی در کار، کم‌فروشی، گران‌فروشی و... مال باطل را به زندگی انسان وارد می‌کند که قرآن در این آیه شریفه تأکید دارد «ربا» از عوامل مهم ایجاد مشکلات در جامعه است و چه بسیار ربادهندگانی که با این کار دیگران را زمین می‌زنند و نیز رباگیرندگانی که به علت ارتکاب این حرام شرعی زمین می‌خورند و بنابراین هر دو طرف در این موضوع مقصر هستند. 

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حُب مال مانع رحمت خدا، کسب رضایت الهی و کمال انسانی می‌شود، گفت: حب مال انسان را زمین‌گیر و جهنمی می‌کند و براساس این آیه شریفه کسانی که به مال مردم تعرض کرده و برای خود جمع‌آوری می‌کنند، «عَذَابًا أَلِيمًا» یعنی مجازات دردناک در انتظارشان خواهد بود.

نکونام با اشاره به اینکه حتی علقه به مال حلال نیز مضر است، گفت: انسانی که حتی از مسیر حلال در پی جمع‌آوری مال و ثروت باشد ممکن است این مال، مانعی برای خدایی شدن او باشد. حال تصور کنید خسارت انسانی را که بخواهد از مسیر حرام مدام در پی جمع‌آوری مال باشد، یعنی انفاق نکند، صدقه ندهد، خیرات و مبرات نکند با این هدف که بتواند پول بیشتری برایش جمع شود.

انتهای پیام
captcha