شهید دانش نقش مهمی در ارتقای جایگاه قرآنی یزد داشت
کد خبر: 4206845
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

شهید دانش نقش مهمی در ارتقای جایگاه قرآنی یزد داشت

نفر برتر مسابقات ملی «مُدها مّتان»، جایگاه قرآنی استان یزد را به‌واسطه حضور اساتید بزرگ همچون شهید دانش دانست و گفت: شهید حاج حسن دانش با کسب رتبه اول مسابقات جهانی نام یزد را پرآوازه کرد.

امیرحسین انواری، قاری یزدیامیرحسین انواری، نفر برتر مسابقات ملی «مُدها مّتان» و قاری ممتاز استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: تاکنون در مسابقات متعددی شرکت کرده‌ام که توانستم رتبه‌های برتر استانی را کسب و به مسابقات کشوری راه یابم، در سال گذشته در مسابقات مدهامتان توانستم رتبه برتر استانی را کسب و به مسابقات کشوری راه یابم و خوشبختانه در مسابقات کشوری که در شهر سنندج برگزار شد، توانستم رتبه اول را کسب کنم.  

وی با اشاره به نحوه ورودش به فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: با تشویق خانواده در مسجد محله شرکت و قرآن کریم را زیر نظر استاد محمدحسن حسن‌زاده فرا گرفتم که جا دارد از خانواده‌ام و استاد حسن‌زاده به‌واسطه زحماتی که برایم کشیده‌اند کمال قدردانی را داشته باشم.

انواری با اشاره به جایگاه قرآنی استان یزد گفت: خوشبختانه استان یزد، به‌واسطه حضور اساتید بزرگ و رشد خوبی که در چند سال اخیر داشته است، جایگاه بسیار بالایی در حوزه قرآن کریم دارد. از جمله اساتیدی که برای استان افتخار آفرینی کردند، استاد شهید حاج حسن دانش بودند که توانستند رتبه اول مسابقات جهانی را کسب کنند و این امر، واسطه‌ای شد تا رتبه و سطح قرآنی استان یزد چندین برابر افزایش یابد.

این قاری برتر کشوری با اشاره به اینکه استان یزد دارای اساتیدی به‌نام همچون حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی و ... است، بر بهره‌مندی از ظرفیت این اساتید در ارتقای جایگاه استان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha