کتابت قرآن کریم توسط جمعی از خوشنویسان تبریزی
کد خبر: 4207770
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
در ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

کتابت قرآن کریم توسط جمعی از خوشنویسان تبریزی

همزمان با نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان توسط جمعی از اساتید انجمن خوشنویسی تبریز، قرآن کریم کتابت شد.

کتابت قرآن، تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان توسط جمعی از اساتید انجمن خوشنویسی تبریز، قرآن کریم کتابت شد. 

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین، گفت: با توجه به جایگاه ویژه تبریز در عرصه خوشنویسی، به همت هنرمندان این حوزه سال ۱۴۰۳ می‌تواند سال تجلی خوشنویسی در جامعه باشد.

وی ادامه داد: تبریز به واسطه‌ حضور هنرمندان بسیار شاخصی در حوزه هنر خوشنویسی از پیشینه و جایگاه ویژه جهانی و کشوری برخوردار است که از آن جمله می‌توان به زنده یاد میرزاطاهر خوشنویس  واضع خط نستعلیق اشاره کرد.

بلاغی، با بیان اینکه اصلی‌ترین علت ماندگاری هنر فاخر میرزاطاهر خوشنویس ‌وجهه و رنگ خدایی هنر وی و موانست با کلام الهی بود، تصریح کرد: نه تنها در عرصه هنر بلکه در تمام امور اگر انسانی بخواهد نامش و راهش ماندگار باشد باید نشان و رنگ خدایی به خود بگیرد  و در عرصه هنر نیز هر اثری زمانی ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود که رنگ خدایی به خود بگیرد و موجب تعالی هنرمند و جامعه شود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: هنر فاخر خوشنویسی در طول تاریخ همواره در خدمت معارف دینی و زیست خوب و ترویج فرهنگ و اخلاق بوده و این روند همچنان ادامه دارد و هنرمندان این عرصه انسانهایی متعهد هستند که هنر خود را در راستای ترویج مبانی الهی و انسانی به کار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبریز خاستگاه هنر خوشنویسی و بالاخص  نستعلیق است گفت: این شاخصه باید به گونه‌ای در سطح جامعه نمود داشته باشد تا از لحاظ بصری برای نسل‌های جوان و نوجوان نیز قابل درک باشد و از این رو تمهیداتی اندیشیده شده تا در  در سال ۱۴۰۳ از هر فرصت تقویمی و مناسبتی  برای گسترش این هنر در سطح شهر بهره گرفته شود.

بلاغی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر از نظر حضور اساتید و پیشکسوتان و جریان خوشنویسی در جایگاه خوبی قرار داریم و با همیاری و همدلی متولیان و همچنین هنرمندان این عرصه سال ۱۴۰۳ می تواند سال تجلی خوشنویسی در جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha