ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان
کد خبر: 4209142
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان:

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

رضا داوری با بیان اینکه کانون پرورش فکری و کتابخانه‌ها دو بال برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند، گفت: یکی از اهداف اصلی ما ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است.

بازدید مدیرکل کانون لرستان از کتابخانه مرکزی خرم آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری لرستان، رضا داوری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، شنبه، 18 فروردین‌ماه به همراه کارشناسان و جمعی از مربیان مراکز فرهنگی هنری خرم‌آباد و سیدسجاد راستخانه، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی، معاونان و کارشناسان این نهاد از کتابخانه مرکزی خرم‎آباد بازدید کرد.

داوری در این بازدید گفت: یکی از اهداف اصلی ما ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است و آمادگی همکاری با امور کتابخانه‌های عمومی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌محور را در طول سال و مناسبت‌های مختلف داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم با تعامل بیشتر بین دو دستگاه شاهد بالا بردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان و خانواده باشیم، افزود: آشنایی و تبادل تجربیات بین دو دستگاه به‌منظور توسعه ترویج کتاب نقطه اشتراک کانون و امور کتابخانه‌هاست و کانون پرورش فکری و امورکتابخانه‌ها دو بال برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند.

در ادامه این نشست، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل و کارکنان کانون در کتابخانه مرکزی گفت: انتقال دانش و آگاهی و تبادل تجربیات کارشناسان و مربیان کانون با کتابخانه باعث بالا رفتن سرانه مطالعه و حضور بیشتر کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کتابخانه‌ها خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری بیشتر بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های شاهد اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی، هنری و ادبی در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha