پیش‌بینی ۸۷۰ پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4209584
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

پیش‌بینی ۸۷۰ پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: ۸۷۰ پایگاه برای جمع‌آوری کفاره و زکات فطره روزه‌داران این استان تدارک دیده شده است.

فطریهبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر ۸۷۰ پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی آماده جمع‌آوری فطریه و کفارات در سیستان‌وبلوچستان است که مردم مومن و روزه‌دار استان می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به صندوق‌های پیش‌بینی شده در میعادگاه‌های نمازجمعه، حسینه‌ها، مساجد و دیگر مراکز تعیین شده تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه در میادین منتهی به محل برپایی نماز روز عید فطر نیز پایگاه‌های جمع‌آوری مستقر شده و آماده دریافت فطریه روزه داران است، تصریح کرد: روی صندوق‌های صدقات معابر برچسب فطریه حک شده و هم استانی‌هایی که تمایل به پرداخت نقدی ‏فطریه دارند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند‎.

‎مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: همچنین کد دستوری «ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۵۴ ستاره پنج مربع» برای این امر در نظر گرفته شده که مردم استان می‌توانند با شماره‌گیری این کد در تلفن همراه، به راحتی فطریه و کفارات خود را پرداخت کنند.

عبادی مطرح کرد: برای عید سعید فطر یک اتفاق جدید در سیستان‌وبلوچستان شکل گرفته و آن پرداخت زکات فطره و کفاره توسط مردم با دستگاه‌های کارتخوان نانوایی‌هاست که تا سه روز بعد از عید فطر قابل پرداخت است همچنین طرح «نذر نان» با این دستگاه‌ها در طول سال برقرار است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای زکات با نظارت نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه زاهدان و کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل شده است، گفت: مبالغ جمع‌آوری شده در صندوق‌ها با حضور نمایندگان شمارش و به حساب بانک واریز و پس از آن بین ۲ دستگاه تقسیم و در نهایت مستقیماً به حساب مددجویان واریز می‌شود.

انتهای پیام
captcha