تسخیر سرمایه‌های مادی و معنوی کشور مهم‌ترین هدف ترویج فرهنگ بی‌حجابی در جامعه
کد خبر: 4211091
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

تسخیر سرمایه‌های مادی و معنوی کشور مهم‌ترین هدف ترویج فرهنگ بی‌حجابی در جامعه

امام جمعه خرم‌دره گفت: هدف از ترویج فرهنگ بی‌حجابی و شل حجابی در جامعه تسخیر ذهن و جسم و در نهایت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور توسط استعمارگران است. 

حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب یکی از موضوعات مورد بحث این روزهای جامعه است، اظهار کرد: تأمین زیست عفیفانه هم حق اعضای جامعه اسلامی و هم وظیفه حاکمیت است.

وی با بیان اینکه بنا بر دیدگاه‌ها اشاعه‌گرایی، فرهنگ‌ها از یک جامعه به جامعه دیگر منتقل می‌شوند و بر همین اساس قدرت‌های استعماری، تلاش می‌کنند فرهنگ خود را به جوامع دیگر تحمیل کرده و از این طریق بر آن کشورها سیطره پیدا کنند، افزود: در ایران نیز به واسطه غرب‌گراها همین رویه مدنظر قدرت‌های استعماری بود.

او با یادآوری اینکه پوشش نیز از مصادیق اشاعه فرهنگی بوده که قدرت‌های استعماری با بهره‌گیری از ظرفیت غرب‌گرایان سعی در تغییر آن دارند، تصریح کرد: پدیده شل حجابی و کشف حجاب امروز نه یک رفتار اختیاری از سوی برخی زنان که بلکه یک پدیده اجتماعی محصول کشف حجاب اجباری رضاخانی است و با حمایت آشکار یا پنهان غرب هنوز ادامه دارد و هدف آن تسخیر ذهن و جسم و در نهایت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با یادآوری اینکه مبارزه با ناهنجاری‌ها و رفتارهای ضد فرهنگی مانند کشف حجاب و امثال آن نه به معنای الزام مردم به دین‌داری بلکه به معنای امنیت‌بخشی به زیست عفیفانه و حیامحور اعضای جامعه اسلامی است، گفت: افراد کج‌رو و منحرف تلاش می‌کنند تا رفتارهای انحرافی و کج‌روانه و نابهنجار خود را به فرهنگ عمومی جامعه تحمیل کرده و بهنجار نشان دهند.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه، تصریح کرد: برای حلوگیری از تبدیل شون بی‌حجابی به فرهنگ هم دولت‌ها و حکومت‌ها باید با ابزار کنترل رسمی با آن مبارزه کنند و هم عموم مردم باید با روش امر به معروف و نهی از منکر مانع از ترویج فحشا و کج‌روی شوند.

انتهای پیام
captcha