ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» به کار خود پایان داد
کد خبر: 4211319
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
در روستای کردر رضوی

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم، امروز، ۳۱ فروردین‌ماه در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار شد.

جشنواره آسمان هشتم روستای کردر رضوی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، ابراهیم زاکری، دبیر ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم، ۳۱ فروردین‌ماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم اظهار کرد: 23 گروه سرود و هشت گروه نمایش طی دو روز در محوطه حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی برگزار شد، افزود: جشنواره آسمان هشتم از سال 1386 در روستای کردر رضوی آغاز به‌کار کرد و در دو دوره استانی و ملی برگزار می‌شود که هم‌اکنون شاهد برگزاری ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم هستیم.

دبیر ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم ادامه داد: گروه‌های سرود و نمایش از استان‌های مختلف و برخی بالغ بر یک‌هزار و 500 کیلومتر راه طی کرده‌اند تا با حضور در این رخداد در زمینه نشر فرهنگ رضوی گام بردارند.

وی تصریح کرد: با توجه به روستایی بودن جشنواره و نبود زیرساخت‌های لازم نظیر هتل و مهمانسرا، اهالی روستا منازل خود را برای اسکان شرکت‌کنندگان در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دادند.

بنابر این گزارش؛ ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی آسمان هشتم است که امسال با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی مبدع برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به‌عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha