جهش توسعه در لرستان آغاز شده است
کد خبر: 4212051
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

جهش توسعه در لرستان آغاز شده است

استاندار سابق لرستان با بیان اینکه جهش توسعه در لرستان آغاز شده است، گفت: امیدوارم تمام توان استان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و قلم استان در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

فرهاد زیویار، استاندار سابق لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار سابق لرستان چهارم اردیبهشت‌ماه در مراسم معارفه استاندار جدید لرستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی و آموزشی بودیم که روند توسعه استان را شروع کرد.

وی با بیان اینکه تنها با حمایت، کمک و پیگیری می‌توان این شروع خوب را به سرانجام رساند، اضافه کرد: امیدوارم تمام توان استان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و قلم استان در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

زیویار با اشاره به اینکه استانداری مسئولیت سنگینی است و نیاز به کمک و حمایت دارد، افزود: نباید به این مسئولیت حساس بار اضافه کرد بلکه باید کمک کنیم و بارها را برداریم.

استاندار سابق لرستان به برخی از عملکردهای استانداری لرستان در زمان مسئولیتش طبق بررسی و اعلام دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: لرستان در بهره‌وری، راه‌اندازی بنگاه‌های تعطیل شده، جذب سرمایه‌گذار خارجی و طرح شهید زین‌الدین به ترتیب در جایگاه‌های سوم، هشتم، دوازدهم و یازدهم قرار گرفت.

زیویار با بیان اینکه در شرایطی که استان رتبه اول تورم کشور را داشت، توانستیم با برنامه‌ریزی و اقدام این رتبه را به نهم برسانیم، جهش در حوزه کشاورزی را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم از ابتدا تاکنون در لرستان برشمرد و ادامه داد: افزایش تولید گندم به حدود ۴ برابر، افزایش دو برابری ظرفیت‌های گلخانه‌ای، افزایش ۴ برابری تولید دانه‌های روغنی و احیای ده‌ها واحد دامپروری تنها نمونه‌ای از آن است.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بالاترین رکورد کشتار و تولید مرغ در استان قبل از نوروز امسال ثبت شد که طی آن بیش از ۵۰۰ تن در روز تولید شد.

زیویار، فعال‌سازی و تکمیل پروژه‌های ناتمام، احیای واحدهای اقتصادی، جوانگرایی در مدیریت و بهره‌وری از ظرفیت‌های مولدسازی را مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان از زمان آغاز آن قلمداد کرد و اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، باغ موزه دفاع مقدس، ایستگاه رادار هواشناسی، چند سد مهم استان از جمله کمندان و تاج امیر، ده‌ها پل و ابنیه راهبردی و پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های مهم و تعطیل شده‌ای از جمله راه‌آهن، بیمارستان‌های نیایش، گهر و رازی تنها نمونه‌هایی بودند که ماحصل این رویکردها هستند.

وی به آخرین وضعیت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات حقوقی بین قرارگاه خاتم‌الانبیا با وزارت‌های نفت و راه و شهرسازی به وجود آمده که نیاز به پیگیری مجدانه دارد.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: تاکنون بالغ‌بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، ضمن این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از محل مولدسازی برای کمک به آن در نظر گرفته‌ایم.

زیویار همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اظهار کرد: عمده این مصوبات یا محقق شده‌اند و یا پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار از جمله بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های جهادی و مناسب برای برون‌رفت از آن‌ها، از حسن اعتماد مجموعه دولت و حمایت‌های وزیر کشور در زمان تصدی استانداری لرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha