اعزام اولین کاروان حج عمره استان سمنان به سرزمین وحی
کد خبر: 4212389
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

اعزام اولین کاروان حج عمره استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از اعزام اولین کاروان حج استان از شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: ۸۵ نفر از طریق ترمینال شاهرود به فرودگاه بین‌المللی امام(ره) اعزام شدند.

خانه خدا مکه مکرمه

به گزارش ایکنا، قدرت‌الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، شب گذشته، 6 اردیبهشت در جمع خبرنگاران همزمان با مراسم بدرقه حجاج شهرستان شاهرود از اعزام اولین کاروان حج استان از شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: ۸۵ نفر از طریق ترمینال شاهرود به فرودگاه امام (ره) اعزام شدند.

وی ادامه داد: این کاروان توسط دو دستگاه اتوبوس شامل حجاج شهرستان شاهرود اعزام می‌شود که پرواز این گروه از زائران هفتم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه اعزام دوم حجاج استان یازدهم اردیبهشت ماه از سمنان خواهد بود، اظهار کرد: مجموعاً دو کاروان ۸۵ نفری از شاهرود و سمنان به حج امسال اعزام می‌شوند.

چتری متذکر شد: سیاست جدید عربستان در دوره جدید حج، پذیرش پنج هزار نفر از سراسر ایران است، به این ترتیب ظرفیت کاروان‌های استان سمنان ۱۷۰ نفر خواهد بود.

به گفته وی، این محدودیت سبب شد تا با هر کاروان استان سمنان یک نفر روحانی و یک نفر مسئول کاروان اعزام شود که در این راستا مجموعاً دو سرپرست کاروان و دو روحانی از کل استان سمنان در حج امسال حضور خواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه حجاج اعزامی امشب کسانی بودند که سال ۸۶ فیش‌های واریزی داشتند، افزود: تمهیدات لازم برای اعزام ایمن و مطمئن زائران بیت‌الله الحرام از شاهرود و سمنان اندیشیده شده است.

انتهای پیام
captcha